Przejdź do głównej zawartości

Snarky Puppy - best New York music


Snarky Puppy to niezwykła sesja nagraniowa jaką można obejrzeć i posłuchać na YouTubie. To kilka godzin znakomitej muzyki, zarejestrowanej podczas specjalnej sesji nagraniowej, na której zgromadzono czołówkę muzyków Nowego Jorku , którzy występowali w słynnym Famili Dinner. Sesja odbyła się w 2013 i była niezwykłym wydarzeniem nie tylko artystycznym, ale także organizacyjno-logistycznym. Cała sesja została nagrana i wydana na płytach DVD i stanowi podsumowanie, blisko dwu lat koncertów, które odbywały w Nowym Jorku w każdy piątek od 1.00 do 3.00 w nocy, za każdym razem prezentując kilku różnych artystów. Powyższy filmik opowiada o tym fantastycznym projekcie, a teraz czas na muzykę...



Sesja trwała dwa dni (choć poprzedziło ją cztery dni intensywnych prób i przygotowań). Każdy z artystów wychodził na scenę by zaśpiewać tylko dwa utwory. Wszyscy muzycy zostali zgromadzeni na jednej estradzie, co jak widzimy na nagraniach stworzyło niezwykła atmosferę wśród muzyków. Muszę powiedzieć że dawno nie słyszałem tak dobrej, lekkiej, przyjemnej muzyki, w tak świetnych wykonaniach. A przyznam, że nazwiska tych muzyków nic mi zupełnie nie mówiły.


Polecam wszystkim, obejrzenie całości, to naprawdę nie tylko świetna muzyka, ale też olbrzymia dawka pozytywnej energii. 




Marzy mi się, aby w przyszłości móc uczestniczyć w koncercie któregoś z tych artystów. Nie mówiąc już o niewyobrażalnej przyjemności jaką musiało być ich nagrywanie. Zazdroszczę realizatorom tego projektu.







"Too Hot To Last"
from Snarky Puppy's live DVD/CD - "Family Dinner - Volume One"
available for purchase at http://snarkypuppy.ropeadope.com/albu...




written by Michael League & Lucy Woodward
produced & arranged by Michael League
Michael League
co-produced by Snarky Puppy
recorded and filmed at the Jefferson Center in Roanoke, VA, on March 8, 2013.



Lucy Woodward - guest vocalist
Robert "Sput" Searight - drums
Nate Werth - percussion
Michael League - baritone guitar
Bob Lanzetti - baritone guitar
Mark Lettieri - bass
Cory Henry - organ
Bill Laurance - piano
Jay Jennings - flugelhorn
Mike "Maz" Maher - flugelhorn
Chris Bullock - bass clarinet




engineered by Eric Hartman
assisted by Avi Gunther & Jake Dempsey
mixed by Eric Hartman
mastered by Scott Hull
film directed by Andy LaViolette
filmed by Andy LaViolette, Brad Holt, Simon C.F. Yu, and Nikki Birch





On March 8th, 2013, Snarky Puppy and a host of special guests convened at the Jefferson Center in Roanoke VA. The project was to record a series of live performances in audio and video that would bring attention and benefit to the ongoing work of the center. The Jefferson Center is a non-profit arts organization that is revitalizing a key neighborhood in Roanoke with the restoration of Jefferson High School and the renovation of the Shaftman Performance Hall. The hall brings world class music to the local community through the Music Lab, providing education and recording space for local children.



The Music Lab at Jefferson Center is working daily to pull from every social and economic class of the Roanoke community and create the next wave of real, human musicians. They host low cost or free after-school programs for any interested young people filled with visits by guest artists, private instrumental instruction, and recording training. Wafting out of the little studios and rehearsal rooms on the third floor of Jefferson Center, you can hear Afro-beat in Swahili, hip-hop in Liberian Kreyol, the blues coming from the guitar of a 13 year-old prodigy, and the undeniable sound of young musicians growing. It's a thing that needs to be supported at all costs across this country, and by purchasing this record, you've done it.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do