Przejdź do głównej zawartości

Opera Rara 2014

Przed nami kolejny rok niezwykłych wydarzeń muzycznych. Jednym z najciekawszych cykli koncertowych jest Opera Rara, czyli cztery koncerty operowe w znakomitych wykonaniach światowej sławy zespołów specjalizujących się w wykopywaniu z niebytu historii zapomnianych dzieł muzyki dawnej.

Co ciekawego czeka nas w tym roku? Pierwszy koncert już za niecały miesiąc.


Admeto
George Frideric Handel

Termin: 20 lutego 2014 r., godz. 20.00
Miejsce: Teatr im. Juliusza Słowackiego

Wykonawcy:
ADMETO: Sonia Prina
ALCESTE: Josè Maria Lo Monaco
ANTIGONA: Emőke Baráth
ERCOLE: Luigi De Donato
TRASIMEDE: Romina Basso
MERASPE: Gianluca Buratto

Il Complesso Barocco - zespół
Alan Curtis - dyrygent



Christoph Willibald Gluck
Paride ed Elena 

Termin: 29 maja 2014 r. 

Wykonawcy:
PARIDE: David Hansen
ELENA: Raffaella Milanesi
AMORE/ERASTO: Paolo Lopez
PALLADE: Yetzabel Arias Fernandez
UN TROIANO: głos z Cappella Cracoviensis

Capella Cracoviensis - zespół
Jan Tomasz Adamus - dyrygent 


Christoph Willibald Gluck
Paride ed Elena 

Termin: 29 maja 2014 r. 

Wykonawcy:
PARIDE: David Hansen
ELENA: Raffaella Milanesi
AMORE/ERASTO: Paolo Lopez
PALLADE: Yetzabel Arias Fernandez
UN TROIANO: głos z Cappella Cracoviensis

Capella Cracoviensis - zespół
Jan Tomasz Adamus - dyrygent 

Johann Adolf Hasse 
Piramo e Tisbe 

Termin: 11 grudnia 2014 r.

Wykonawcy:
PIRAMO: Vivica Genaux
TISBE: Désirée Rancatore
LE PÈRE: Emanuele D’Aguanno

Europa Galante - zespół
Fabio Biondi - dyrygent

Warto już dziś zaplanować sobie czas, zapisać terminy i wcześniej zarezerwować bilety bo mimo że bilety są dość drogie to i tak się szybko rozchodzą.

Polecam relacje z poprzedniej edycji. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do