Przejdź do głównej zawartości

Muzyka w starym Krakowie 2011

15 poniedziałek, godz. 20.00 Kościół OO. Augustianów
 
KONCERT INAUGURACYJNY
COLLEGIUM ZIELEŃSKI
 
Mikołaj Zieleński – Offertoria i Communiones

STANISŁAW GAŁOŃSKI – dyrygent
EMMA KIRKBY – sopran
JOANNA STAWARSKA – sopran
DOROTA MENTEL – sopran
MAŁGORZATA LANGER-KRÓL – mezzosopran
ZYGMUNT MAGIERA – tenor
MAREK OPASKA – tenor
MARCIN WASILEWSKI-KRUK – tenor
MACIEJ MICHALIK – baryton
JERZY BUTRYN – bas
MARCIN WRÓBEL – bas
JOEL FREDERIKSEN – bas profondo



16 wtorek. godz. 19.30 Aula Akademii Muzycznej „Florianka“ ul. Basztowa 8
 
BEROLINA TRIO
 
Krzysztof Polonek – skrzypce
Katarzyna Polonek – wiolonczela
Nikolaus Resa – fortepian

J. Haydn – Trio fortepianowe G-dur, Hob. XV:25
J. Brahms – III Trio fortepianowe c-moll, op. 101
A. Dvořák – Trio fortepianowe e-moll, op. 90 „Dumky“



17 środa, godz. 19.30 Synagoga Tempel, ul. Miodowa 24
ENSEMBLE PHOENIX MÜNCHEN
  
Róża Szaronu

JOEL FREDERIKSEN – kierownictwo muzyczne

18 czwartek, godz. 19.30, Kościół św. Józefa, Rynek Podgórski
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ
TADEUSZ STRUGAŁA – dyrygent

M. Einert – Uwertura Koncertowa D-dur
G. Mahler – Adagietto z V Symfonii cis-moll
F. Lessel – Finale molto presto
L. van Beethoven – VII Symfonia A-dur, op. 92
wstęp wolny

19 piątek, godz. 20.00 Bazylika Bożego Ciała, ul. Bożego Ciała 26
CHÓR KAMERALNY „KIJÓW“
MYKOŁA HOBDYCZ – dyrygent
Muzyka cerkiewna


20 sobota. godz.19.30 Krużganki klasztoru Franciszkanów, pl. Wszystkich Świętych 5
DANIEL STABRAWA – skrzypce
MARIA STABRAWA – skrzypce
IGNACY MIECZNIKOWSKI – altówka

J. S. Bach, W. A. Mozart, L. Spohr, A. Dvořák

21 niedziela, godz.19.30, Stara Synagoga, ul. Szeroka 24
MARCIN DYLLA – gitara -Recital


22 poniedziałek, godz. 20.00, Kościół OO. Bernardynów, ul. Bernardyńska 2
JANÁČKOVO KVARTETO
Miloš Vacek – I skrzypce
Vítězslav Zavadilík – II skrzypce
Jan Řezníček – altówka
Břetislav Vybíral – wiolonczela

Ludwig van Beethoven – Kwartet smyczkowy nr 10 Es-dur op. 74, „Harfenquartett“
Bedřich Smetana – I Kwartet smyczkowy e-moll „Z mého života“
Antonín Dvořák – Kwartet smyczkowy G-dur, op. 106


23 wtorek, godz. 19.30, Synagoga Tempel, ul. Miodowa 24

LWOWSCY WIRTUOZI

JURIJ ŁUCIW – dyrygent

Edvard Grieg – Suita „Z czasów Holberga“, op. 40
Antonín Dvořák – Serenada E-dur, op. 22
Samuel Barber – Adagio For Strings, op. 11
Piotr Czajkowski – Serenada C-dur, op. 48
wstęp wolny

24 środa, godz. 19.30, Sala Filharmonii Krakowskiej, ul. Zwierzyniecka 1

INGOLF WUNDER – fortepian

W. A. Mozart, F. Schubert, F. Liszt, F. Chopin

25 czwartek, godz. 20.15, Bazylika OO. Franciszkanów, ul. Franciszkańska
COLLEGIUM ZIELEŃSKI
LWOWSCY WIRTUOZI

SOFIA SOŁOWIJ – sopran
AGNIESZKA MONASTERSKA – mezzosopran
PRZEMYSŁAW BORYS – tenor
JAROSŁAW BODAKOWSKI – bas
STANISŁAW GAŁOŃSKI – dyrygent

W. A. Mozart – Laudate Dominum, KV 339 – Requiem d-moll, KV626

26 piątek, godz. 20.00, Galeria Muzeum Narodowego w Sukiennicach, Rynek Główny 3
ELŻBIETA STEFAŃSKA – klawesyn
MICHAEL MARTIN KOFLER – flet

J. S. Bach, P. O. Ferroud, K. Moszumańska-Nazar, M. Sawa, A. Soler


27 sobota, godz. 19.30, Sala Filharmonii Krakowskiej, ul. Zwierzyniecka 1
I, CULTURE Orchestra
PAWEŁ KOTLA – dyrygent
AGATA SZYMCZEWSKA – skrzypce

S. Prokofiew – Suita scytyjska op. 20
K. Szymanowski – Koncert skrzypcowy nr 1 op. 35
D. Szostakowicz – Symfonia nr 5 d-moll op. 47

28 niedziela, godz. 16.30, Kościół Św. Krzyża, ul. Św. Krzyża 23
TRIPLUM

Ecce lignum crucis
Łukasz Dulewicz – kontratenor
Szczepan Kosior – tenor
Maciej Michalik – baryton
Mariusz Zarzycki – bas

28 niedziela. godz. 19.00, Dziedziniec Collegium Maius UJ, ul. Jagiellońska 15
w razie złej pogody – godz. 19.30, Aula Collegium Novum UJ, ul. Gołębia 24

KWINTET DĘTY FUNDACJI CAPELLA CRACOVIENSIS
Katarzyna Kurowska-Mleczko – flet
Marek Mleczko – obój
Roman Widaszek – klarnet
Paweł Solecki – fagot
Tadeusz Tomaszewski – waltornia

F. Danzi – Kwintet dęty g-moll op. 56 nr 2
W. Kilar – Kwintet
G. Rossini – Kwartet nr 1 F-dur
M. Ravel – Le Tombeau de Couperin
F. Farkas – Antiche Danze Ungheresi

29 poniedziałek, godz. 20.30, Bazylika OO. Dominikanów, pl. Dominikański
CHANTICLEER - Opowieść o miłości

30 wtorek, godz. 19.30, Bazylika Mariacka, Rynek Główny
ANDRZEJ BIAŁKO – organy

F. Couperin – Offertoire sur les Grands Jeux
C. Franck – Grande Piece Symphonique fis-moll op. 17
Ch. Widor – VI Symfonia organowa g-moll op. 42 nr 2


31 środa, godz. 19.30 ,Kościół św. św. Piotra i Pawła, ul. Grodzka 52
POLSKA ORKIESTRA SINFONIA IUVENTUS
JERZY SWOBODA – dyrygent
TOMASZ STRAHL – wiolonczela

A. Dvořák – Koncert wiolonczelowy h-moll, op. 104
J. Brahms – I Symfonia c-moll, op. 68

Komentarze

  1. Jak dobrze mieć pod ręką taką pigułkę informacji " Co? Jak? I gdzie?". Bardzo przydatne, ponieważ ja osobiście wiedziałam tylko o 1 z tych koncertów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się że komuś to się przydało :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do