Przejdź do głównej zawartości

Muzyka w starym Krakowie 2011

15 poniedziałek, godz. 20.00 Kościół OO. Augustianów
 
KONCERT INAUGURACYJNY
COLLEGIUM ZIELEŃSKI
 
Mikołaj Zieleński – Offertoria i Communiones

STANISŁAW GAŁOŃSKI – dyrygent
EMMA KIRKBY – sopran
JOANNA STAWARSKA – sopran
DOROTA MENTEL – sopran
MAŁGORZATA LANGER-KRÓL – mezzosopran
ZYGMUNT MAGIERA – tenor
MAREK OPASKA – tenor
MARCIN WASILEWSKI-KRUK – tenor
MACIEJ MICHALIK – baryton
JERZY BUTRYN – bas
MARCIN WRÓBEL – bas
JOEL FREDERIKSEN – bas profondo



16 wtorek. godz. 19.30 Aula Akademii Muzycznej „Florianka“ ul. Basztowa 8
 
BEROLINA TRIO
 
Krzysztof Polonek – skrzypce
Katarzyna Polonek – wiolonczela
Nikolaus Resa – fortepian

J. Haydn – Trio fortepianowe G-dur, Hob. XV:25
J. Brahms – III Trio fortepianowe c-moll, op. 101
A. Dvořák – Trio fortepianowe e-moll, op. 90 „Dumky“



17 środa, godz. 19.30 Synagoga Tempel, ul. Miodowa 24
ENSEMBLE PHOENIX MÜNCHEN
  
Róża Szaronu

JOEL FREDERIKSEN – kierownictwo muzyczne

18 czwartek, godz. 19.30, Kościół św. Józefa, Rynek Podgórski
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ
TADEUSZ STRUGAŁA – dyrygent

M. Einert – Uwertura Koncertowa D-dur
G. Mahler – Adagietto z V Symfonii cis-moll
F. Lessel – Finale molto presto
L. van Beethoven – VII Symfonia A-dur, op. 92
wstęp wolny

19 piątek, godz. 20.00 Bazylika Bożego Ciała, ul. Bożego Ciała 26
CHÓR KAMERALNY „KIJÓW“
MYKOŁA HOBDYCZ – dyrygent
Muzyka cerkiewna


20 sobota. godz.19.30 Krużganki klasztoru Franciszkanów, pl. Wszystkich Świętych 5
DANIEL STABRAWA – skrzypce
MARIA STABRAWA – skrzypce
IGNACY MIECZNIKOWSKI – altówka

J. S. Bach, W. A. Mozart, L. Spohr, A. Dvořák

21 niedziela, godz.19.30, Stara Synagoga, ul. Szeroka 24
MARCIN DYLLA – gitara -Recital


22 poniedziałek, godz. 20.00, Kościół OO. Bernardynów, ul. Bernardyńska 2
JANÁČKOVO KVARTETO
Miloš Vacek – I skrzypce
Vítězslav Zavadilík – II skrzypce
Jan Řezníček – altówka
Břetislav Vybíral – wiolonczela

Ludwig van Beethoven – Kwartet smyczkowy nr 10 Es-dur op. 74, „Harfenquartett“
Bedřich Smetana – I Kwartet smyczkowy e-moll „Z mého života“
Antonín Dvořák – Kwartet smyczkowy G-dur, op. 106


23 wtorek, godz. 19.30, Synagoga Tempel, ul. Miodowa 24

LWOWSCY WIRTUOZI

JURIJ ŁUCIW – dyrygent

Edvard Grieg – Suita „Z czasów Holberga“, op. 40
Antonín Dvořák – Serenada E-dur, op. 22
Samuel Barber – Adagio For Strings, op. 11
Piotr Czajkowski – Serenada C-dur, op. 48
wstęp wolny

24 środa, godz. 19.30, Sala Filharmonii Krakowskiej, ul. Zwierzyniecka 1

INGOLF WUNDER – fortepian

W. A. Mozart, F. Schubert, F. Liszt, F. Chopin

25 czwartek, godz. 20.15, Bazylika OO. Franciszkanów, ul. Franciszkańska
COLLEGIUM ZIELEŃSKI
LWOWSCY WIRTUOZI

SOFIA SOŁOWIJ – sopran
AGNIESZKA MONASTERSKA – mezzosopran
PRZEMYSŁAW BORYS – tenor
JAROSŁAW BODAKOWSKI – bas
STANISŁAW GAŁOŃSKI – dyrygent

W. A. Mozart – Laudate Dominum, KV 339 – Requiem d-moll, KV626

26 piątek, godz. 20.00, Galeria Muzeum Narodowego w Sukiennicach, Rynek Główny 3
ELŻBIETA STEFAŃSKA – klawesyn
MICHAEL MARTIN KOFLER – flet

J. S. Bach, P. O. Ferroud, K. Moszumańska-Nazar, M. Sawa, A. Soler


27 sobota, godz. 19.30, Sala Filharmonii Krakowskiej, ul. Zwierzyniecka 1
I, CULTURE Orchestra
PAWEŁ KOTLA – dyrygent
AGATA SZYMCZEWSKA – skrzypce

S. Prokofiew – Suita scytyjska op. 20
K. Szymanowski – Koncert skrzypcowy nr 1 op. 35
D. Szostakowicz – Symfonia nr 5 d-moll op. 47

28 niedziela, godz. 16.30, Kościół Św. Krzyża, ul. Św. Krzyża 23
TRIPLUM

Ecce lignum crucis
Łukasz Dulewicz – kontratenor
Szczepan Kosior – tenor
Maciej Michalik – baryton
Mariusz Zarzycki – bas

28 niedziela. godz. 19.00, Dziedziniec Collegium Maius UJ, ul. Jagiellońska 15
w razie złej pogody – godz. 19.30, Aula Collegium Novum UJ, ul. Gołębia 24

KWINTET DĘTY FUNDACJI CAPELLA CRACOVIENSIS
Katarzyna Kurowska-Mleczko – flet
Marek Mleczko – obój
Roman Widaszek – klarnet
Paweł Solecki – fagot
Tadeusz Tomaszewski – waltornia

F. Danzi – Kwintet dęty g-moll op. 56 nr 2
W. Kilar – Kwintet
G. Rossini – Kwartet nr 1 F-dur
M. Ravel – Le Tombeau de Couperin
F. Farkas – Antiche Danze Ungheresi

29 poniedziałek, godz. 20.30, Bazylika OO. Dominikanów, pl. Dominikański
CHANTICLEER - Opowieść o miłości

30 wtorek, godz. 19.30, Bazylika Mariacka, Rynek Główny
ANDRZEJ BIAŁKO – organy

F. Couperin – Offertoire sur les Grands Jeux
C. Franck – Grande Piece Symphonique fis-moll op. 17
Ch. Widor – VI Symfonia organowa g-moll op. 42 nr 2


31 środa, godz. 19.30 ,Kościół św. św. Piotra i Pawła, ul. Grodzka 52
POLSKA ORKIESTRA SINFONIA IUVENTUS
JERZY SWOBODA – dyrygent
TOMASZ STRAHL – wiolonczela

A. Dvořák – Koncert wiolonczelowy h-moll, op. 104
J. Brahms – I Symfonia c-moll, op. 68

Komentarze

  1. Jak dobrze mieć pod ręką taką pigułkę informacji " Co? Jak? I gdzie?". Bardzo przydatne, ponieważ ja osobiście wiedziałam tylko o 1 z tych koncertów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się że komuś to się przydało :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje n...

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfoni...

Siedem odsłon Stefana Kisielewskiego część VI

Pisarz Wszechstronność Stefana Kisielewskiego jest zadziwiająca, właściwie był to człowiek „renesansowy”. Często powtarza się jego słynne powiedzenie o tym, iż mnożył się poprzez dzielenie i rzeczywiście im bardziej był podzielony pomiędzy różne aktywności tym więcej go było. Właśnie przez tak szeroką działalność osoba Kisielewskiego rozpoznawalna jest zarówno w sferach literackich jaki muzyczny, politycznych oraz biznesowych.   Kisielewski w świecie literackim przebywał od dziecka, pochodził z rodziny o bogatych tradycjach literackich, nic więc dziwnego, że i on zaczął tworzyć. Do pisania w czasie wojny zachęcał go przyjaciel – Czesław Miłosz, który też pomógł mu w debiucie, polecając go wydawcy. Powstała wtedy pierwsza powieść Kisielewskiego Sprzysiężenie . Wydana została dopiero po wojnie i od razu wywołał skandal. Mariusz Urbanek w swej monografii rodu Kisielewskich tak pisze:   W grudniu 1946 roku, (…) ukazało się Sprzysiężenie. Powieść stała s...