Najnowsza III Symfonia Pawła Mykietyna to naprawdę świetny utwór, niestety słuchałem tylko w transmisji radiowej, żałuję że nie mogłem tego oglądać i słuchać na żywo.
Jadwiga Rappé rzeczywiście rapowała, wykorzystując swój nadzwyczajny głos, którego nigdy wcześniej nie używała w ten sposób. Zaś Paweł Mykietyn znakomicie wyzyskał typowe hip-hopowe rytmy jako materiał muzyczny, w swej najnowszej Symfonii, w wielu miejscach technika zapętlania (loopingu) została zastosowana jako element formotwórczy, można było wysłyszeć nawet pewnego rodzaju skrecze instrumentacyjne. Kompozytor bez wątpienia uzyskał nową jakość estetyczną, tworząc dzieło hybrydę gatunkowo-stylistyczną, łączącą świat muzyki klasycznej i komercyjnej, świat sztuki wysokiej i niskiej.
Tutaj Kompozytor opowiada o utworze
Tutaj solistka opwiado o przygotowaniach do wykonania
Jadwiga Rappé rzeczywiście rapowała, wykorzystując swój nadzwyczajny głos, którego nigdy wcześniej nie używała w ten sposób. Zaś Paweł Mykietyn znakomicie wyzyskał typowe hip-hopowe rytmy jako materiał muzyczny, w swej najnowszej Symfonii, w wielu miejscach technika zapętlania (loopingu) została zastosowana jako element formotwórczy, można było wysłyszeć nawet pewnego rodzaju skrecze instrumentacyjne. Kompozytor bez wątpienia uzyskał nową jakość estetyczną, tworząc dzieło hybrydę gatunkowo-stylistyczną, łączącą świat muzyki klasycznej i komercyjnej, świat sztuki wysokiej i niskiej.
Tutaj Kompozytor opowiada o utworze
Tutaj solistka opwiado o przygotowaniach do wykonania
film zrealizował Paweł Jarczewski, rozmawiała Paulina Nikolaou-Chłopek
Paweł Mykietyn III Symfonia na alt i orkiestrę (prawykonanie)
Wyk: Jadwiga Rappé – alt,
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej,
Reinbert de Leeuw - dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej,
Reinbert de Leeuw - dyrygent
Komentarze
Prześlij komentarz