Przejdź do głównej zawartości

Festiwal Mahlerowski w Krakowie








Przed nami wyjątkowa okazja wysłuchania wszystkich symfonii Gustawa Mahlera na żywo

PROGRAM FESTIWALU:

wtorek 10 maja 2011
Sala FK

Arnold Schönberg – Verklärte Nacht op. 4
Gustav Mahler - IV Symfonia G-dur

Wiener Virtuosen
Ildiko Raimondi – sopran


piątek, 27 maja 2011
sobota, 28 maja 2011

Sala FK

Gustav Mahler – VI Symfonia a-moll

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Paweł Przytocki – dyrygent


piątek, 3 czerwca 2011
sobota, 4 czerwca 2011

Kościół Św. Katarzyny


Gustav Mahler – II Symfonia  c-moll „Zmartwychwstanie”

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Chór Filharmonii Słowackiej (Bratysława)
Lior Shambadal – dyrygent
Joanna Kozłowska – sopran
Susan Platts – mezzosopran


czwartek, 9 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – III Symfonia  d-moll

Orkiestra FIlharmonii Słoweńskiej (Lublana)
Chór Żeński i Chłopięcy FIlharmonii Krakowskiej
Danielle Callegari – dyrygent
Monika Bohinec – alt


piątek, 10 czerwca 2011
Sala FK
Gustav Mahler – IX Symfonia  D-dur

Orkiestra Filharmonii Słowackiej (Bratysława)
Alexander Rahbari – dyrygent


sobota, 11 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – Blumine
Gustav Mahler – I Symfonia  D-dur „Tytan”

Orkiestra Filharmonii Narodowej w Budapeszcie
Zoltan Kocsis – dyrygent


niedziela, 12 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – VII Symfonia  e-moll

Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Jacek Kaspszyk – dyrygent


poniedziałek, 13 czerwca 2011
Sala FK

Karel Ančerl – Sinfonietta
Gustav Mahler – V Symfonia  cis-moll

Orkiestra Filharmonii Czeskiej
Jiři Belohlávek – dyrygent


piątek, 17 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – IV Symfonia  G-dur
Gustav Mahler – Lieder eines fahrenden Gesellen

Orkiestra Filharmonii w Brnie
Alexandar Marković – dyrygent
Anna Pehlken – sopran
Vytautas Juozapaitis - baryton


sobota, 18 czerwca 2011
Sala FK
Gustav Mahler – X Symfonia  Fis-dur

Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Jacek Kaspszyk – dyrygent


niedziela, 19 czerwca 2011
Kościół Św. Katarzyny

Gustav Mahler – VIII Symfonia  Es-dur

Orkiestra, Chór i Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Orkiestra Filharmonii w Brnie
Praski Chór Filharmoniczny
Chór Chłopięcy Lipsk (Knabenchoir Leipzig)
Dziewczęcy Chór Katedralny "Puellae Orantes"
Paweł Przytocki – dyrygent
Barbara Kubiak – sopran
Urška Arlić Gololicić – sopran
Iwona Socha – sopran
Jadwiga Rappé – alt
Ewa Marciniec – alt
Roman Sadnik – tenor
Adam Krużel – baryton
Jarosław Bręk – bas

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do