Przejdź do głównej zawartości

Festiwal Mahlerowski w Krakowie








Przed nami wyjątkowa okazja wysłuchania wszystkich symfonii Gustawa Mahlera na żywo

PROGRAM FESTIWALU:

wtorek 10 maja 2011
Sala FK

Arnold Schönberg – Verklärte Nacht op. 4
Gustav Mahler - IV Symfonia G-dur

Wiener Virtuosen
Ildiko Raimondi – sopran


piątek, 27 maja 2011
sobota, 28 maja 2011

Sala FK

Gustav Mahler – VI Symfonia a-moll

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej
Paweł Przytocki – dyrygent


piątek, 3 czerwca 2011
sobota, 4 czerwca 2011

Kościół Św. Katarzyny


Gustav Mahler – II Symfonia  c-moll „Zmartwychwstanie”

Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Chór Filharmonii Słowackiej (Bratysława)
Lior Shambadal – dyrygent
Joanna Kozłowska – sopran
Susan Platts – mezzosopran


czwartek, 9 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – III Symfonia  d-moll

Orkiestra FIlharmonii Słoweńskiej (Lublana)
Chór Żeński i Chłopięcy FIlharmonii Krakowskiej
Danielle Callegari – dyrygent
Monika Bohinec – alt


piątek, 10 czerwca 2011
Sala FK
Gustav Mahler – IX Symfonia  D-dur

Orkiestra Filharmonii Słowackiej (Bratysława)
Alexander Rahbari – dyrygent


sobota, 11 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – Blumine
Gustav Mahler – I Symfonia  D-dur „Tytan”

Orkiestra Filharmonii Narodowej w Budapeszcie
Zoltan Kocsis – dyrygent


niedziela, 12 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – VII Symfonia  e-moll

Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Jacek Kaspszyk – dyrygent


poniedziałek, 13 czerwca 2011
Sala FK

Karel Ančerl – Sinfonietta
Gustav Mahler – V Symfonia  cis-moll

Orkiestra Filharmonii Czeskiej
Jiři Belohlávek – dyrygent


piątek, 17 czerwca 2011
Sala FK

Gustav Mahler – IV Symfonia  G-dur
Gustav Mahler – Lieder eines fahrenden Gesellen

Orkiestra Filharmonii w Brnie
Alexandar Marković – dyrygent
Anna Pehlken – sopran
Vytautas Juozapaitis - baryton


sobota, 18 czerwca 2011
Sala FK
Gustav Mahler – X Symfonia  Fis-dur

Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Jacek Kaspszyk – dyrygent


niedziela, 19 czerwca 2011
Kościół Św. Katarzyny

Gustav Mahler – VIII Symfonia  Es-dur

Orkiestra, Chór i Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Orkiestra Filharmonii w Brnie
Praski Chór Filharmoniczny
Chór Chłopięcy Lipsk (Knabenchoir Leipzig)
Dziewczęcy Chór Katedralny "Puellae Orantes"
Paweł Przytocki – dyrygent
Barbara Kubiak – sopran
Urška Arlić Gololicić – sopran
Iwona Socha – sopran
Jadwiga Rappé – alt
Ewa Marciniec – alt
Roman Sadnik – tenor
Adam Krużel – baryton
Jarosław Bręk – bas

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Siedem odsłon Stefana Kisielewskiego część VI

Pisarz Wszechstronność Stefana Kisielewskiego jest zadziwiająca, właściwie był to człowiek „renesansowy”. Często powtarza się jego słynne powiedzenie o tym, iż mnożył się poprzez dzielenie i rzeczywiście im bardziej był podzielony pomiędzy różne aktywności tym więcej go było. Właśnie przez tak szeroką działalność osoba Kisielewskiego rozpoznawalna jest zarówno w sferach literackich jaki muzyczny, politycznych oraz biznesowych.   Kisielewski w świecie literackim przebywał od dziecka, pochodził z rodziny o bogatych tradycjach literackich, nic więc dziwnego, że i on zaczął tworzyć. Do pisania w czasie wojny zachęcał go przyjaciel – Czesław Miłosz, który też pomógł mu w debiucie, polecając go wydawcy. Powstała wtedy pierwsza powieść Kisielewskiego Sprzysiężenie . Wydana została dopiero po wojnie i od razu wywołał skandal. Mariusz Urbanek w swej monografii rodu Kisielewskich tak pisze:   W grudniu 1946 roku, (…) ukazało się Sprzysiężenie. Powieść stała się bombą