Przejdź do głównej zawartości

VII Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny Źródła i Inspiracje w Krakowie


Magia rytmów, moc brzmienia, puls muzyki – zaklęte w bębnach oraz żywioł dźwięków perkusyjnych, spłyną na słuchaczy i uczestników siódmej już edycji Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego Źródła i Inspiracje organizowanego przez Akademia Muzyczna w Krakowie. 
 

Festiwal potrwa od 17 do 20 lutego 2011, tematem przewodnim tej edycji jest ZESPÓŁ PERKUSYJNY i PERKUSJA W ZESPOŁACH. Organizatorzy zamierzają pokazać jak różnorodna może być to muzyka – pod względem stylu, gatunku i zestawu instrumentów. Z różnych rejonów świata.

Festiwal jest bardzo wyjątkowym wydarzeniem, prezentującym unikatową muzykę, rzadko obecna w naszych salach koncertowych. Gromadzi najlepszych perkusistów z całego świata, którzy przedstawiają muzykę oryginalną i barwną. Koncertom często towarzyszy duża doza improwizacji muzycznej w najlepszym gatunku.

Poza koncertami Festiwal oferuje także warsztaty muzyczne, na których można zdobyć praktyczne zdolności gry na egzotycznych instrumentach, poznać różne etniczne sposoby gry oraz niecodzienne rytmy. Organizatorzy zachęcają do przybycia na warsztaty także z własnymi instrumentami, aby więcej osób mogło włączyć się do wspólnej gry zespołowej.

Daniel Wierzejski

Program:

7. Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje”
Kraków  17 – 20 lutego 2011

Klasycznie , współcześnie, awangardowo
17 lutego 2011 (czwartek), godz. 19.00
Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul św. Tomasza 43

Grupa Perkusyjna Amadrums (PL)
Wiktoria Chrobak, Jacek Dwojak, Maciej Hałoń, Dariusz Bury, Wojciech Zdebski,
Rafał Tyliba, Luo Lin
Freiburg Percussion Group (D)
 Julian Belli, Nicholas Reed, Max Riefer , Teresa Malik

Światło i ciemność - dźwięk i cisza
18 lutego 2011 (piątek), godz. 19.00
Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul św. Tomasza 43

Matchwood Trio (PL) Jakub Frączyk , Stefan Raczkowski , Adam Wygoda          
Martin Lorenz (CH)
Succession Percussion Group (Taiwan)
Chen, Meng-Chen; Lou, Wen-Hsuan; Chen, Pei-Yin; Lin, Hsin-Yu; Chiu, Chi-Yun 
Artistic Director:  Cheng, Li-Feng


19 lutego 2011 (sobota)
Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul św. Tomasza 43

Warsztaty
godz. 10.00-11.30 / Ritmodelia – battucada
godz. 12.00-13.30 / West Africa  
Tradycyjna i nowoczesna muzyka Afryki Zachodniej 
ps. własne instrumenty mile widziane

Koncert  Źródła
Ritmodelia (PL), godz. 19.00
Mikołaj Wielecki ,Anna Patynek, Nikodem Bąkowski ,Jakub Pogorzelski
Hubert Zemler, Wojciech Sobura, Bogusz Wekka, Jerzy Markuszewski

West Africa Projekt  feat  Guinea Drummers
Mohamed Conde, Sekou Camara, Fanta Yayo, Younousa Sylla, Daouda Camara,
Mohamed Sylla, Kuba Pogorzelski

20 lutego 2011 (niedziela)
Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul św. Tomasza 43

Warsztaty
godz. 11.00-13.00  Billy Hart / Ed Schuler (USA)


Koncert  Jazz – inspiracje, godz. 18.00
AKKU (N/PL),
Elfi Sverdrup  vocal, Ruth Wilhelmine Meyer  vocal, Lars Andreas Haug tuba
Knut Aalefjær percussion, Grzech Piotrowski  sax
Big Band Akademii Muzycznej w Krakowie / Wojciech Groborz kierownictwo artystyczne
Billy  Hart, Ed  Schuller, Robert Majewski, Piotr Wyleżoł Quartet
 
Bilety w cenie 30,-zł (normalny), 20,-zł (ulgowy) do nabycia przed koncertem

Strona internetowa Festiwalu
http://www.amuz.krakow.pl/FP/indexPL.html

Zdjęcia z archiwum organizatorów. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do