Przejdź do głównej zawartości

Psalmy renesansowe i nie tylko


Renesansowe psalmy: Mikołaja Gomółki, Cypriana Bazylika, Orlanda di Lasso, Wacława z Szamotuł oraz innych anonimowych twórców polifonii XVI-wiecznej wykona zespół muzyki dawnej Perfugium na koncercie charytatywnym w Bazylice OO. Dominikanów.

W sobotni wieczór, 4 grudnia o godz. 20.15 (po mszy świętej wieczornej) w Bazylice OO. Dominikanów odbędzie się specjalny koncert dla malej Hani Mączyńskiej. Hania urodziła się z nieuleczalną chorobą Canavan.
Jak napisali muzycy na swej stronie internetowej:
Chcemy tym śpiewaniem wyrazić nasze wsparcie dla Całej Rodziny i liczymy również, że dzięki życzliwości i hojności naszych słuchaczy będziemy mogli wspólnie pomóc w zapewnieniu Hani jak najlepszych warunków życia. Stąd nasza gorąca prośba - bądźcie w ten wieczór z nami. Koncert jest charytatywny, a każdy grosz, który uda nam się zebrać, przekażemy Rodzicom Hani. W trakcie koncertu będzie można również zakupić nasze płyty, dochód z nich również przeznaczymy dla Hani. Zabierzcie więc znajomych, przyjaciół, rodzinę i bądźcie. Tytuł koncertu brzmi „Psalmy renesansowe i nie tylko”. Przygotowaliśmy nowy program, złożony z rozmaitych psalmów.  Mamy nadzieję, że będzie pięknie i ciekawie. 
Gorąco polecam

Daniel Wierzejski

Sobota 4 grudnia 2010, godzina 20.15
Bazylika OO. Dominikanów w Krakowie, ul. Stolarska 12
Zespół muzyki dawnej Perfugium

Komentarze

  1. Bardzo fajny koncert :) Warto było przyjść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za pierwszy komentarz na moim blogu! :) Przeszłaś do historii, jako pierwsza

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do