Przejdź do głównej zawartości

Szokujący Chopin?


Jeżeli oczekujesz niekonwencjonalnego podejścia do sztuki, nowych odkrywczych interpretacji znanych dzieł, to może być koncert dla Ciebie.

Projekt CHOPIN AROUND to właśnie próba nowego odczytania znakomicie znanego cyklu Preludiów op. 28 – Fryderyka Chopina, próba odświeżenia i nadaniem mu nowego brzmienia. Nową aranżacje tworzą: głos - sopran Agaty Zubel oraz dźwięk ze źródeł elektronicznych, połączony z przetwarzanym w czasie rzeczywistym brzmieniem instrumentów akustycznych - wiolonczeli, fortepianu i perkusji. Zastosowane zostaną nowoczesne środki improwizacji, interakcji z komputerami, a także interaktywność dźwięku i obrazu.

Obok Agaty Zubel, która oprócz komponowania zajmuje się również awangardową wokalistyką i poszukuje nieprzerwanie nowych sposobów ekspresji wokalnej, w projekcie udział bierze Andrzej Bauer – znakomity wiolonczelista, niestrudzony wykonawca muzyki najnowszej, a także improwizator i kompozytor Uri Cane – światowej sławy pianista-improwizator, znany nietypowych nieraz szokujących interpretacji oraz Cezary Duchnowski – kompozytor, aranżer, pasjonat muzyki elektronicznej. Artyści znani z nowatorskiego podejście do muzyki – fascynacji barwą, poszerzania możliwości wykonawczych.

Daniel Wierzejski


CHOPINOWSKIE BEL CANTO

Chopin around

Filharmonia Krakowska ul Zwierzyniecka 1.

22.10.2010 godzina 20.00



Repertuar:

Fryderyk Chopin – Preludia /opracowanie



Wykonawcy:

Agata Zubel – sopran

Andrzej Bauer – wiolonczela

Uri Caine – fortepian

Jacek Kochan – perkusja

Cezary Duchnowski – aranżacje

Maciej Walczak – projekcje multimedialne

http://polskamuza.eu/aktualnosci.php?id=378

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do