Przejdź do głównej zawartości

Nowa płyta L’Arpeggiaty i Philippa Jaroussky'ego


Dosłownie przed kilkoma dniami ukazała się najnowsza płyta legendarnego zespołu L’Arpeggiata, prowadzonego przez Christine Pluhar (muzyków nie tylko specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej, ale także doskonałych improwizatorów!)

Najnowszy album zatytułowany jest MUSIC FOR A WHILE i składają się na niego improwizacje na temat muzyki Henry'ego Purcella (1659-1695), najwybitniejszego brytyjskiego kompozytora muzyki doby baroku. Na płycie tradycyjnie już usłyszymy fantastyczny głos (zaprzyjaźnionego z zespołem) Philippa Jaroussky'ego.

Tu można zapoznać się z typowym sposobem w jaki dotychczas wykonywano utwory Henry’ego Purcella.


Tak zaś tę muzykę interpretują na swoim najnowszym krążku muzycy z L’Arpeggiaty! 




I co sądzicie? 

Toż to muzyczny postmodernizm w najczystszej formie! Jeżeli ktoś się zastanawiał na czym polega dekonstrukcja klasycznych muzycznych form, żonglerka stylami, gra z odbiorcą za pomocą przekraczania utartych konwencji?, to ma odpowiedź w najlepszym wydaniu. Muzycy z wirtuozowską nonszalancją odczytują z muzyki Purcella inspiracje jazzowe, quasi-country, latynoskie i wiele innych stylistycznych konwencji.

Płyta zapowiada się znakomicie, gdy tylko dotrze do mnie egzemplarz recenzencki, zamieszczę jej bardziej wnikliwą recenzję.




Lista utworów

MUSIC FOR A WHILE


Improvisations on Henry Purcell


1. ‘Twas within a furlong
2. Music for a while
3. Strike the viol
4. An Evening Hymn upon a Ground
5. In vain the am’rous flute
6. A Prince of glorious race descended
7. Oh solitude, my sweetest choice
8. When I am laid in earth (Dido’s Lament)
9. Wondrous machine
10. Here the deities approve
11. Ah ! Belinda
12. Hark ! how the songsters of the grove
13. One charming night
14. Man is for woman made
15. O let me weep (The Plaint)
16. Curtain Tune on a Ground
BONUS TRACK :
17. Halleluja (Leonard Cohen)

Philippe Jaroussky – countertenor
Raquel Andueza – soprano
Vincenzo Capezzuto – alto
Dominique Visse – countertenor

Gianluigi Trovesi – clarinet
Wolfgang Muthspiel – acoustic guitar & electric guitar

L’Arpeggiata - Christina Pluhar


Deluxe Version :1 CD + DVD bonus 0825646362035
1 CD Standard 0825646337507

Digital 0825646397242

Mastered for iTunes : 0825646395453
HD : 0825646395439

Bonus Digital: Sound the trumpet Philippe Jaroussky, Dominique Visse



A tak te muzykę wykonywał Jaroussky jeszcze kilka lat temu - młodzieńcem będąc




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do