Przejdź do głównej zawartości

Zapowiedź Festiwalu Misteria Paschalia 2014


Poznaliśmy dziś program tegorocznej edycji Festiwalu Misteria Paschalia 2014. Już tradycyjnie usłyszmy muzykę dawną w znakomitych interpretacjach Jordiego Savala, zespołu Europa Galante i Fabio Biondiego oraz po długiej przerwie Le Poème Harmonique i Vincent Dumestra



Szczegółowy program:


Wielki Wtorek, 15 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie

Antonio Caldara Morte e sepoltura di Cristo
Maria Maddalena: Maria Grazia Schiavo - sopran; Maria di Giaccobe: n.n. - sopran; Giuseppe d’Arimatea: Martina Belli - kontralt; Nicodemo: Carlo Allemano - tenor; 

Centurione: Ugo Guagliardo - bas

Europa Galante, Fabio Biondi - koncertmistrz, dyrygent





Wielka Środa, 16 kwietnia, godz. 20:00
Kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej

Erasmus von Rotterdam:  

Éloge de la folieHespèrion XXI, 
La Capella Reial de Catalunya, 
Jordi Savall - wiola da gamba, dyrygent

Wielki Czwartek, 17 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie

Hear My PrayerHenry Purcell Rejoice in The Lord alway Z.49, I will sing unto the Lord as long as I live Z.22, Remember not, Lord, our offences Z.50, Sonata V Z.794, Miserere Mei Z.109, O God, thou hast cast us out Z.36, O sing unto the Lord a new song Z.44 Sonata VI Z.795, Blow up the Trumpet in Sion Z.10, Let mine eyes run down with tears Z.24, Sonata I Z.790, Lord, what is man, lost man? Z.192, Thou Knowest Lord, the secrets of our hearts Z.58, Man that is born of a woman Z.27, My Heart is inditing of a great pleasure

Les Arts Florrisants, Paul Agnew - dyrygent

Wielki Piątek, 18 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie


In Vocem HominisGuillaume Bouzignac In Pace; Marc-Antoine Charpentier Prélude H.528, 3ème Méditation: Tristis est anima mea H.382, 9ème Méditation: Sola vivebat in antris H.388, Troisième Leçon de Ténèbres du Mercredi Saint H.135, Unus ex discipulis H.132, 5ème Méditation: Cum cenasset Jesus H.384, 6ème Méditation: Querebat Pilatus dimittere Jesum H.385, Troisième Leçon de Ténèbres du Vendredi Saint H.137, Symphonie H.529, 7ème Méditation: Tenebrae factae sunt H.386, Miserere

Reinoud Van Mechelen - kontratenor Jeffrey Thompson - tenor Geoffroy Buffière - bas
Le Poème Harmonique, Vincent Dumestre - teorba, dyrygent


Wielka Sobota, 19 kwietnia, godz. 18:00
Kopalnia Soli w Wieliczce

Missa CantilenaAnonim Kyrie [Rondello]
Matteo da Perugia Gloria [Roseta]Matteo da Perugia Gloria [En attendant], Gloria [Fior gentile] Interlude [Hallelujah ‘Deus manifeste’, Credo
Antonio Zacara da Teramo Credo [Du Village] Interlude [Secreta ‘Non volder donna’]
Anonim Sanctus [Benedicitur Marie Filius]
Anonim Sanctus [Madrigale]
Anonim Sanctus

Matteo da Perugia Agnus Dei [Ave sancta mundi salus]Anonim Benedicamus Domino

Mala Punica, Pedro Memelsdorff — dyrygent


Niedziela Wielkanocna, 20 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie


Kantaten und KonzertenJohann Sebastian Bach Gott soll allein mein Herze haben BWV 169, Vergnügte Ruh’, beliebte Seelenlust BWV 170, Koncert a-moll na skrzypce, smyczki i b.c. BWV 1041, Koncert d-moll na 2 skrzypiec, smyczki i b.c. BWV 1043, Koncert A-dur na obój d’amore, smyczki i b.c. (rec. BWV 1055)

Damien Guillon - kontratenor
Café Zimmermann, Pablo Valetti / Céline Frisch - kierownictwo muzyczne


Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia, godz. 19:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie


George Frideric Handel: La Resurrezione HWV 47


Angelo: Sunhae Im - sopran, Maddalena: Sophie Karthäuser - sopran, Cleofe: Sonia Prina - alt, Giovanni: Jeremy Ovenden - tenor, Lucifero: Johannes Weisser - baryton
Le Cercle de l’Harmonie,
René Jacobs - dyrygent


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje n...

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfoni...

Siedem odsłon Stefana Kisielewskiego część VI

Pisarz Wszechstronność Stefana Kisielewskiego jest zadziwiająca, właściwie był to człowiek „renesansowy”. Często powtarza się jego słynne powiedzenie o tym, iż mnożył się poprzez dzielenie i rzeczywiście im bardziej był podzielony pomiędzy różne aktywności tym więcej go było. Właśnie przez tak szeroką działalność osoba Kisielewskiego rozpoznawalna jest zarówno w sferach literackich jaki muzyczny, politycznych oraz biznesowych.   Kisielewski w świecie literackim przebywał od dziecka, pochodził z rodziny o bogatych tradycjach literackich, nic więc dziwnego, że i on zaczął tworzyć. Do pisania w czasie wojny zachęcał go przyjaciel – Czesław Miłosz, który też pomógł mu w debiucie, polecając go wydawcy. Powstała wtedy pierwsza powieść Kisielewskiego Sprzysiężenie . Wydana została dopiero po wojnie i od razu wywołał skandal. Mariusz Urbanek w swej monografii rodu Kisielewskich tak pisze:   W grudniu 1946 roku, (…) ukazało się Sprzysiężenie. Powieść stała s...