Przejdź do głównej zawartości

8. Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje”


Już po raz ósmy w Krakowie odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje”, jeden z najciekawszych i najbardziej oryginalnych artystycznie festiwali muzycznych w kraju.
 
Każda z dotychczasowych siedmiu edycji koncentrowała się wokół innego zakątka świata, jakiegoś specyficznego geograficznie i etnicznie muzycznego obszaru. Były to już: Indie, Bliski Wschód, Tajwan, Afryka Zachodnia i Centralna, Indonezja, Ameryka Południowa.
Tematem zaś tegorocznej edycji jest Skandynawia. Dyrektor artystyczny festiwalu Jan Pilch zapowiada: Tym razem chciałbym Państwa poprowadzić w obszary  które raczej kojarzą się z ciszą, tajemniczością, pewnego rodzaju surowością natury i formy. Z pewnością nie  z dużą ilością  perkusji i radosnym rytmem . A jednak.... Muzyka tam tworzona, jakże inna, ciekawa, nasycona powstrzymywanymi emocjami i pulsująca podskórnym rytmem wyznaczanym innymi porami roku i innym światłem.
 
O niezwykłości tego Festiwalu decyduję bardzo oryginalnie dobrany repertuar, oraz znakomici wykonawcy. Krakowskie „Źródła i Inspiracje” to festiwal na którym można zetknąć się z muzyka praktycznie nie grywaną na większości sal koncertowych, nie mówiąc już o mediach komercyjnych. Jan Pilch dyrektor artystyczny z niezwykłą intuicją zaprasza wybitnych wykonawców muzyki korzeni. Impreza potrwa od 9 do 11 lutego 2012 na Akademii Muzycznej w Krakowie.
Polecamy

8. Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje”.
czwartek - sobota, 9 - 11 lutego 2012
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul. św. Tomasza 43
Czwartek, 9 lutego 2012, godz. 19.00 Koncert
Wszystko jest perkusją - oblicza współczesności

David Lang The so called laws of nature – part III
Guo Wenjing Drama – trio for 3 Pairs of Cymbals and Voices of Players
Steve Reich Six Marimbas
Torbjorn Iwan Lunquist Sisu
Per Norgard Squares and Rounds
Dennis Kuhn Okseano

Amadrums (PL)
Wiktoria Chrobak, Żaneta Seweryn, Luo Lin, Maciej Hałoń , Jacek Dwojak, Rafał Tyliba
Manhheimer Schlagwerk (D)

Piątek, 10 lutego 2012, godz 10.00 Warsztaty – Dennis Kuhn (D)
godz. 19.00 Koncert
Okolice i peryferia – szukając własnych inspiracji

Sule/Lahti/ Savolainen Trio (Fin/Hun)
Penti Lahti – saksofony
Laszlo Sule – fortepian
Panu Savolainen – vibrafon
Jan Pilch – instrumenty perkusyjne

Levity (PL)
Jacek Kita – klawisze
Piotr Domagalski – basy
Jerzy Rogiewicz – perkusje

Sobota, 11 lutego 2012, godz. 10.00 Warsztaty – SOT (Nor)
Anders Hunstad- perkusja

godz.19.00 Koncert
Free, jazz & rock’n ‘roll

SOT (Nor)
Skjalg Reithaug – gitara elektryczna
Lars Andreas Haug – tuba
Anders Hunstad – perkusja

FEF (D/PL/USA)
Leszek Zadlo – saksofony
Bill Elgart – perkusja
Tom Hauser – kontrabas

BIG BAND Akademii Muzycznej w Krakowie
Wojciech Groborz – kierownictwo artystyczne

Wstęp wolny
Wejściówki do odebrania na godzinę przed koncertami

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie