Przejdź do głównej zawartości

7. Festiwal Muzyki Polskiej


Strona Festiwalu link

Program 7. Festiwalu Muzyki Polskiej, Kraków 15-24 lipca 2011 r.


15 lipca, piątek
  • godz. 20.30, Kościół św. Piotra i Pawła

Roman Palester: Polonezy Ogińskiego
Grażyna Bacewicz: 3. Symfonia
Karol Lipiński: 2. Koncert skrzypcowy D-dur op. 21

Laurent A. Breuninger, skrzypce
Sinfonietta Cracovia
Michał Nesterowicz, dyrygent


16 lipca, sobota
  • godz. 17.00, Sala Złota Filharmonii 

Liryka polska
Uczestnicy 
Międzynarodowego Kursu Mistrzowskiego 
Prof. Heleny Łazarskiej
Wstęp wolny

  • godz. 20.30, Bazylika Bożego Ciała
 
Józef Michał Ksawery Poniatowski
Missa in F na 4 solistów, chór i fortepian 
(prawykonanie polskie)

Monika Mych, sopran
Agnieszka Monasterska, alt
Mikołaj Adamczak, tenor
Artur Rożek, baryton
Bartłomiej Kominek, fortepian
Octava Ensemble
Marceli Kolaska, dyrygent
17 lipca, niedziela

  • godz. 12.00, Aula Collegium Novum UJ

Fryderyk Chopin:
Nokturn Es-dur op. 55 nr 2
4 Preludia op. 28 nr 1-4
Nokturn e-moll op. 72
2 Preludia op. 28 nr 9-10
2 Mazurki op. 24: g-moll, C-dur
Walc Es-dur op. 18
---
Fryderyk Chopin: Polonez A-dur op. 40.
Ignacy Jan Paderewski: Polonez H-dur op. 9 nr 6
Juliusz Zarębski: Wielki Polonez Fis-dur op. 6
 
Paweł Wakarecy, fortepian
 
  • godz. 20.30, Sala włoska w kościole o. Franciszkanów

Muzyka polskiej kaplicy królewskiej

Accademia d'Arcadia

18 lipca, poniedziałek

  • godz. 19.00, Aula Collegium Novum UJ
 
Fryderyk Chopin: Pieśni
Karol Szymanowski: Siedem pieśni op. 54 
(do słów Jamesa Joyce´a)
Francis Poulenc: 8 Pieśni polskich/Huit Chansons polonaises

Helen Kearns, sopran
Francois Dumont, fortepian

19 lipca, wtorek

  • godz. 19.00, Muzeum Żydowskie Galicja
 
Zbigniew Bargielski: Labirynt
Rafał Janiak: After hours of muteness
Aleksander Nowak: Satin

Rafał Zalech: Romans
Dariusz Przybylski: Discours
Hanna Kulenty: Preludium, Postludium i Psalm


TWOgether Duo
(Magdalena Bojanowicz - wiolonczela, Maciej Frąckiewicz - akordeon)



20 lipca, środa

  • godz. 19.00, Aula Collegium Novum UJ
 
Zygmunt Noskowski: Sonata a-moll
Szymon Laks: "Suita polska"
Franciszek Brzeziński: Sonata D-dur op. 6
Józef Nowakowski: Duo A-dur

Janusz Wawrowski, skrzypce
Jose Gallardo, fortepian

21 lipca, czwartek

  • godz. 17, Manggha. Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej
 
Mieczysław Weinberg - Pasażerka (opera w 2 aktach)
(pokaz filmowy spetaklu z Bregenzer Festspiele 2010)

Soliści, chór, Wiener Symphoniker, Teodor Currentzis (dyrygent)
reż. David Pountney
Wstęp wolny

22 lipca, piątek
  • godz. 19.00, Filharmonia im. K. Szymanowskiego
 
Bryce Dessner: Aheym (Homeward)
Olga Hans: String Quartet No. 5, “Winter Lay”
Alter Yechiel Karniol (arr. Judith Berkson): Sim Sholom
Mark Nowakowski: String Quartet No. 2, “Grandfather Songs”

Henryk M. Górecki: Genesis I: Elementi, Op. 19, No. 1 (For String Trio)
Ken Walicki: nada BrahmaL
Hanna Kulenty: String Quartet No. 4 (A Cradle Song)

Kronos Quartet:
David Harrington, skrzypce
John Sherba, skrzypce
Hank Dutt, altówka
Jeffrey Zeigler, wiolonczela

23 lipca, sobota

  • godz. 19.00, Filharmonia im. K. Szymanowskiego
 
Józef Michał Ksawery Poniatowski:
„Pierre de Medicis” opera w 4 aktach

Laura Salviati: Aleksandra Buczek, sopran
Pierre de Medicis: Xu Chang, tenor
Julien de Medicis: Florian Sempey, baryton
Fra Antonio: Yasushi Hirano, bas
Paolo Monti: Juraj Holly, tenor
Henrietta: Jadwiga Postrożna, mezzosopran
Chór Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Teresa Majka-Pacanek, przygotowanie chóru
Krakowska Orkiestra Festiwalowa
Massimiliano Caldi, dyrygent

24 lipca, niedziela

  • godz. 12.00, Aula Collegium Novum UJ
 
Fryderyk Chopin: 
Bolero a-moll op. 19, Scherzo E-dur op. 54,
Fantazja f-moll,
op. 49, Sonata h-moll op 58

Nikolay Khozyainov, fortepian

  • godz. 20.30, Kościół o. Franciszkanów
 
Józef Elsner: Solemnis Coronationis Missa in C op.51
Karol Kurpiński: Te Deum

Sabina von Walther, sopran
Manuela Leonhartsberger, sopran
Tanja Ariane Baumgartner, alt
Thomas Ebenstein, tenor
Kirlianit Cortes, tenor
Liudas Mikalauskas, bas
Chór Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Teresa Majka-Pacanek, przygotowanie chóru
Krakowska Orkiestra Festiwalowa
Kaspar Zehnder, dyrygent

Program Festiwalu link

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje n...

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfoni...

Siedem odsłon Stefana Kisielewskiego część VI

Pisarz Wszechstronność Stefana Kisielewskiego jest zadziwiająca, właściwie był to człowiek „renesansowy”. Często powtarza się jego słynne powiedzenie o tym, iż mnożył się poprzez dzielenie i rzeczywiście im bardziej był podzielony pomiędzy różne aktywności tym więcej go było. Właśnie przez tak szeroką działalność osoba Kisielewskiego rozpoznawalna jest zarówno w sferach literackich jaki muzyczny, politycznych oraz biznesowych.   Kisielewski w świecie literackim przebywał od dziecka, pochodził z rodziny o bogatych tradycjach literackich, nic więc dziwnego, że i on zaczął tworzyć. Do pisania w czasie wojny zachęcał go przyjaciel – Czesław Miłosz, który też pomógł mu w debiucie, polecając go wydawcy. Powstała wtedy pierwsza powieść Kisielewskiego Sprzysiężenie . Wydana została dopiero po wojnie i od razu wywołał skandal. Mariusz Urbanek w swej monografii rodu Kisielewskich tak pisze:   W grudniu 1946 roku, (…) ukazało się Sprzysiężenie. Powieść stała s...