Przejdź do głównej zawartości

Chińska tradycyjna orkiestra w Krakowskiej Filharmonii


http://www.filharmonia.krakow.pl/Galeria/Filmy
Z południowochińskiej przepięknej i bogatej w tradycje Delty Rzeki Perłowej, bierze swe źródło klasyczna muzyka kantońska, której reprezentatywne utwory będziemy mieli okazje wysłuchać w wykonaniu China Canton Traditional Orchestra.
Już w najbliższy weekend (24 & 25 września) w Filharmonii Krakowskiej wystąpi 50-osobowa orkiestra z Chin, wyjątkowy zespół, który odwiedzi w Polsce zaledwie kilka miast - Poznań, Kraków, Bydgoszcz i Tarnów. Na scenie Filharmonii Krakowskiej usłyszymy na tradycyjnych instrumentach chińskich. wykonanie klasycznych utworów z Dalekiego Wschodu, w szczególności zaś muzykę kantońską. Program obejmuje reprezentatywne utwory z każdego etapu historii muzyki kantońskiej, co wiąże się także ze zróżnicowaniem wykonawczym – od składów orkiestrowych, po małe grupy kameralne, a także wirtuozowskie wykonania solowe.
Muzyka chińska jest wciąż bardzo słabo znane w Europie, dlatego warto wykorzystywać każdą taka okazję do zaznajomienia się z nieco odmienną muzyką i kulturą Dalekiego Wschodu, a może okazać się że różnice wcale nie są tak wielkie. Warto przekonać się samemu.



Próbkę brzmienia orkiestry można wysłuchać na stronie Filharmonii http://www.filharmonia.krakow.pl/Galeria/Filmy

24 i 25 września 2010
Filharmonia Krakowska

Program koncertu
Qiu Hechou - Entertainment and Joy (opr. Li Fubin)
Huang Jinpei - A Melody of Full Moon (opr. Li Fubin)
Cui Weilin - Zen Temple Bell (opr. Li Fubin), The Ire of Two Stars (trad.)
Chen Jinrong - Cantonese Vocal Duet Silk Road of the Sea (opr. Bu Canrong)
Bu Canrong - The Paradise of Birds
Tang Kaixuan - Spring in the White - Clouded Mountains, Ambushes on All Sides - trad. (opr. Lei Yuansheng )
Lv Wencheng - Reflection of an Autumn (opr. Lei Yuansheng)
Ren Guang - Colored Clouds Chase the Moon (opr. Zhang Yaoming; Li Fubin)
Chen Wenda - Frightening Waves (opr. Li Fubin )
Cantonese Musical Cento from Group Strong Hunting Bow - trad. (opr. Bu Canrong)
Zhaojun’s Lament - traditional (opr. Bu Canrong)
Li Fubin - Capriccio: Higher and Higher


Daniel Wierzejski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje n...

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfoni...

Siedem odsłon Stefana Kisielewskiego część VI

Pisarz Wszechstronność Stefana Kisielewskiego jest zadziwiająca, właściwie był to człowiek „renesansowy”. Często powtarza się jego słynne powiedzenie o tym, iż mnożył się poprzez dzielenie i rzeczywiście im bardziej był podzielony pomiędzy różne aktywności tym więcej go było. Właśnie przez tak szeroką działalność osoba Kisielewskiego rozpoznawalna jest zarówno w sferach literackich jaki muzyczny, politycznych oraz biznesowych.   Kisielewski w świecie literackim przebywał od dziecka, pochodził z rodziny o bogatych tradycjach literackich, nic więc dziwnego, że i on zaczął tworzyć. Do pisania w czasie wojny zachęcał go przyjaciel – Czesław Miłosz, który też pomógł mu w debiucie, polecając go wydawcy. Powstała wtedy pierwsza powieść Kisielewskiego Sprzysiężenie . Wydana została dopiero po wojnie i od razu wywołał skandal. Mariusz Urbanek w swej monografii rodu Kisielewskich tak pisze:   W grudniu 1946 roku, (…) ukazało się Sprzysiężenie. Powieść stała s...