Przejdź do głównej zawartości

Taneczne rytmy Chopina 2010-07-23



Centrum, wokół którego będzie się koncentrować kolejny koncert z cyklu Wawel o zmierzchu, jest muzyka Fryderyka Chopina, a konkretnie jego taneczne gatunki muzyki fortepianowej.

Już w najbliższy weekend: 23 i 24 lipca o godzinie 19.30, będziemy mogli wysłuchać muzyki Chopina w nastrojowej scenerii zabytkowych murów Dziedzińca Stefana Batorego usytuowanego tuż za Katedrą na Wawelu. Te królewskie przestrzenie nie są dostępne dla zwiedzających przy innych okazjach.

W programie koncertu znajdą się takie taneczne gatunki jak walc, polonez, mazurek, dopełnieniem, programu będzie Sonata h-moll.

Wykonawcą będzie znakomity młody pianista rocznik 1989. Grający i wygrywający już od 10 roku życia całe szeregi konkursów, nagród i festiwali. Marcin Koziak jest chlubą Krakowa, więc warto posłuchać jego muzycznych kreacji, które są doceniane nie tylko w Polsce ale i zagranicą.

Gorąco polecamy

Daniel Wierzejski


„Wawel o zmierzchu” – 23 & 24 VII 19:30

Wykonawca – Marcin Koziak – fortepian

Program:

Fryderyk Chopin (1810-1849)

Polonez-Fantazja As-dur op. 61

4 Mazurki op. 33

nr 1 gis-moll

nr 2 C-dur

nr 3 D-dur

nr 4 h-moll

Walc As-dur op. 34 nr 1

Sonata h-moll op. 58

1. Allegro maestoso

2. Scherzo: Molto vivace

3. Largo

4. Finale: Presto non tanto; Agitato

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do