Przejdź do głównej zawartości

XVIII Krakowskie Spotkania z Muzyką Cerkiewną


Cerkiew grecko-katolicka w Jarosławiu

Od osiemnastu lat dzięki „Spotkaniom z Muzyką Cerkiewną” w krakowskich świątyniach corocznie rozbrzmiewa śpiew na chwałę Boga. Podczas spotkań prezentowane są najlepsze zespoły chóralne wykonujące muzykę sakralną prawosławia.
 
Do tej pory wystąpiło już ponad pięćdziesiąt zespołów reprezentujących różne style wykonania, programy i repertuar. Organizatorzy – Dom Kultury „Podgórze” prezentowali krakowskiej publiczności zarówno zespoły o światowej renomie i sławie, jak również małe chóry parafialne, zachwycające publiczność autentyzmem wykonań. 
 
Gośćmi tegorocznych XVIII Krakowskich Spotkań z Muzyką Cerkiewną będą: Oktet Lwowskiego Seminarium Duchownego p.w. Świętego Ducha „TEOFOROS” ze Lwowa,  Młodzieżowy Chór im. ks. Mychajły Werbyckiego z Przemyśla, Kameralny Chór „Tawriczeskij Błagowiest” Symferopol (Ukraina), Chór Radia i Telewizji Mołdawii Capella „Moldova” Kiszyniów  (Mołdowa). Wykonawcy ci, to laureaci światowych festiwali, koncertujący od lat w Europie i na całym świecie.
 
foto z archiv. organizatorów

XVIII Krakowskie Spotkania z Muzyką Cerkiewną 21-29 maja 2011

PROGRAM:

21 maja godzina 18.00
Cerkiew Greckokatolicka pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Krakowie (ul. Wiślna 11)
Młodzieżowy Chór im. ks. Mychajły Werbyckiego
Dyryguje: Olga Popowicz

22 maja godz. 14.30 Kościół Św. Barbary
Oktet Lwowskiego Seminarium Duchownego p.w. Świętego Ducha „TEOFOROS”
Dyryguje: Sołomija Tesla

26 maja godz. 20.30 Bazylika oo Dominikanów
Chór Radia i Telewizji Mołdawii  Capella „Moldova” Kiszyniów  (Mołdowa)
Dyryguje: Walentin Budilewski
uczestnicy XXX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Cerkiewnej  Hajnówka 2011

27 maja godz. 19.30 Bazylika Mariacka
Kameralny Chór „Tawriczeskij Błagowiest” Symferopol (Ukraina)
Dyryguje: Wladimir Nikolenko
uczestnicy XXX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Cerkiewnej  Hajnówka 2011

Koncert w ramach Dni Lwowa w Krakowie  28 maja godz. 20.00
Bazylika oo Franciszkanów
Chór Homin z Lwowa
wstęp wolny

29 maja godz. 16.00
Kościół św. Józefa (ul. Zamojskiego 50)
Chór Kameralny Politechniki Wrocławskiej „AXION” Legnica (Polska)
Dyryguje: dr Jarosław Lewków

Bilety do nabycia w Domu Kultury "Podgórze", PIM (Punkt  Informacji Miejskiej), przed koncertem.
Karnet na wszystkie koncerty - 70 zł
rezerwacja biletów: dzialim
prez@interia.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie