Przejdź do głównej zawartości

4. Festiwalu Muzyki Filmowej.




Program festiwalu


czwartek, 19 maja 2011
koncert wielkie otwarcie festiwalu – Joe Hisaishi

Spirited Away
Ruchomy Zamek Hauru
Księżniczka Mononoke 
Laputa – podniebny zamek
Nausicaä z Doliny Wiatru
suity z filmów Takeshi Kitano (m.in. Hana-bi, Kids Return, Summer)

*patronat honorowy Ambasady Japonii w Polsce
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 20:30
wykonawcy Wioletta Chodowicz – sopran
Chór Pro Musica Mundi
Sinfonietta Cracovia
Chór chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Joe Hisaishi – fortepian, dyrygent
piątek, 20 maja 2011
koncert Distant Worlds: music from FINAL FANTASY                       
Wiedźmin 2
– premierowe wykonanie suity   
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 19:30
wykonawcy Anna Ciuła Pehlken – sopran
Andrzej Lampert – tenor
Jarosław Bodakowski – baryton
Michał Nagy – gitara

Chór Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Orkiestra Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Arnie Roth – dyrygent

gość specjalny – Masashi Hamauzu –  kompozytor
sobota, 21 maja 2011
koncert Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły – Klaus Badelt

projekcja I. części Piratów z Karaibów z muzyką graną symultanicznie na żywo
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 19:30
wykonawcy Sinfonietta Cracovia
Chór Pro Musica Mundi
Richard Kaufman – dyrygent
niedziela, 22 maja 2011
koncert Czas Honoru – Bartosz Chajdecki

suity z serialu Czas Honoru
gala z udziałem aktorów z serialu*
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 18:00
wykonawcy Anna Witczak  –  wokal etno
Jarosław Śmietana – gitara
Dominik Wania –  fortepian
Paweł Solecki – instrumenty etniczne
Wojciech Fedkowicz – perkusja solowa
Michał Woźniak – elektronika

Chór Polskiego Radia
Orkiestra AUKSO
Diego Navarro – dyrygent

gość specjalny – Bartosz Chajdecki – kompozytor

*W koncercie gościnny udział wezmą: Katarzyna Gniewkowska, Antoni Pawlicki, Magdalena Różczka, Ewa Wencel, Jan Wieczorkowski, Agnieszka Więdłocha i Maciej Zakościelny









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje n...

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfoni...

Muzyka minimalna

Ile dźwięków potrzeba, aby skomponować świetnie brzmiącą muzykę? Jak udowodnili kompozytorzy nurtu zwanego minimalizmem – wystarczy zaledwie kilka dźwięków, bądź jedna fraza, umiejętnie przekształcana, przetwarzana może stworzyć znakomity utwór doskonale brzmiący i bardzo ciekawy w odbiorze. Na najbliższym koncercie orkiestry Sinfonietta Cracovia będzie można wysłuchać właśnie takich kompozycji dwóch kompozytorów chyba najbardziej reprezentatywnych dla muzyki najnowszej, choć obaj są już prawie osiemdziesięciolatkami. Steve Reich ompozytor amerykański jest jednym z najważniejszych minimalistów wręcz klasykiem gatunku. Natomiast Arvo Pärt jest Estończykiem na stałe mieszkającym w Berlinie. Jego kompozycje (podobnie jak H. M. Góreckiego) to dużo więcej niż minimalizm, choć środki muzyczne, którymi się posługuję są często pokrewne temu nurtowi muzycznemu. Jednak w przypadku Pärta swoisty redukcjonizm środków muzycznych wynika raczej z postawy ascetycznej oraz wypracowanej techniki ko...