Przejdź do głównej zawartości

4. Festiwalu Muzyki Filmowej.




Program festiwalu


czwartek, 19 maja 2011
koncert wielkie otwarcie festiwalu – Joe Hisaishi

Spirited Away
Ruchomy Zamek Hauru
Księżniczka Mononoke 
Laputa – podniebny zamek
Nausicaä z Doliny Wiatru
suity z filmów Takeshi Kitano (m.in. Hana-bi, Kids Return, Summer)

*patronat honorowy Ambasady Japonii w Polsce
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 20:30
wykonawcy Wioletta Chodowicz – sopran
Chór Pro Musica Mundi
Sinfonietta Cracovia
Chór chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Joe Hisaishi – fortepian, dyrygent
piątek, 20 maja 2011
koncert Distant Worlds: music from FINAL FANTASY                       
Wiedźmin 2
– premierowe wykonanie suity   
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 19:30
wykonawcy Anna Ciuła Pehlken – sopran
Andrzej Lampert – tenor
Jarosław Bodakowski – baryton
Michał Nagy – gitara

Chór Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Orkiestra Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Arnie Roth – dyrygent

gość specjalny – Masashi Hamauzu –  kompozytor
sobota, 21 maja 2011
koncert Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły – Klaus Badelt

projekcja I. części Piratów z Karaibów z muzyką graną symultanicznie na żywo
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 19:30
wykonawcy Sinfonietta Cracovia
Chór Pro Musica Mundi
Richard Kaufman – dyrygent
niedziela, 22 maja 2011
koncert Czas Honoru – Bartosz Chajdecki

suity z serialu Czas Honoru
gala z udziałem aktorów z serialu*
miejsce hala ocynowni ArcelorMittal Poland
godzina 18:00
wykonawcy Anna Witczak  –  wokal etno
Jarosław Śmietana – gitara
Dominik Wania –  fortepian
Paweł Solecki – instrumenty etniczne
Wojciech Fedkowicz – perkusja solowa
Michał Woźniak – elektronika

Chór Polskiego Radia
Orkiestra AUKSO
Diego Navarro – dyrygent

gość specjalny – Bartosz Chajdecki – kompozytor

*W koncercie gościnny udział wezmą: Katarzyna Gniewkowska, Antoni Pawlicki, Magdalena Różczka, Ewa Wencel, Jan Wieczorkowski, Agnieszka Więdłocha i Maciej Zakościelny









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie