Przejdź do głównej zawartości

Zapowiedź Festiwalu Misteria Paschalia 2014


Poznaliśmy dziś program tegorocznej edycji Festiwalu Misteria Paschalia 2014. Już tradycyjnie usłyszmy muzykę dawną w znakomitych interpretacjach Jordiego Savala, zespołu Europa Galante i Fabio Biondiego oraz po długiej przerwie Le Poème Harmonique i Vincent Dumestra



Szczegółowy program:


Wielki Wtorek, 15 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie

Antonio Caldara Morte e sepoltura di Cristo
Maria Maddalena: Maria Grazia Schiavo - sopran; Maria di Giaccobe: n.n. - sopran; Giuseppe d’Arimatea: Martina Belli - kontralt; Nicodemo: Carlo Allemano - tenor; 

Centurione: Ugo Guagliardo - bas

Europa Galante, Fabio Biondi - koncertmistrz, dyrygent





Wielka Środa, 16 kwietnia, godz. 20:00
Kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej

Erasmus von Rotterdam:  

Éloge de la folieHespèrion XXI, 
La Capella Reial de Catalunya, 
Jordi Savall - wiola da gamba, dyrygent

Wielki Czwartek, 17 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie

Hear My PrayerHenry Purcell Rejoice in The Lord alway Z.49, I will sing unto the Lord as long as I live Z.22, Remember not, Lord, our offences Z.50, Sonata V Z.794, Miserere Mei Z.109, O God, thou hast cast us out Z.36, O sing unto the Lord a new song Z.44 Sonata VI Z.795, Blow up the Trumpet in Sion Z.10, Let mine eyes run down with tears Z.24, Sonata I Z.790, Lord, what is man, lost man? Z.192, Thou Knowest Lord, the secrets of our hearts Z.58, Man that is born of a woman Z.27, My Heart is inditing of a great pleasure

Les Arts Florrisants, Paul Agnew - dyrygent

Wielki Piątek, 18 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie


In Vocem HominisGuillaume Bouzignac In Pace; Marc-Antoine Charpentier Prélude H.528, 3ème Méditation: Tristis est anima mea H.382, 9ème Méditation: Sola vivebat in antris H.388, Troisième Leçon de Ténèbres du Mercredi Saint H.135, Unus ex discipulis H.132, 5ème Méditation: Cum cenasset Jesus H.384, 6ème Méditation: Querebat Pilatus dimittere Jesum H.385, Troisième Leçon de Ténèbres du Vendredi Saint H.137, Symphonie H.529, 7ème Méditation: Tenebrae factae sunt H.386, Miserere

Reinoud Van Mechelen - kontratenor Jeffrey Thompson - tenor Geoffroy Buffière - bas
Le Poème Harmonique, Vincent Dumestre - teorba, dyrygent


Wielka Sobota, 19 kwietnia, godz. 18:00
Kopalnia Soli w Wieliczce

Missa CantilenaAnonim Kyrie [Rondello]
Matteo da Perugia Gloria [Roseta]Matteo da Perugia Gloria [En attendant], Gloria [Fior gentile] Interlude [Hallelujah ‘Deus manifeste’, Credo
Antonio Zacara da Teramo Credo [Du Village] Interlude [Secreta ‘Non volder donna’]
Anonim Sanctus [Benedicitur Marie Filius]
Anonim Sanctus [Madrigale]
Anonim Sanctus

Matteo da Perugia Agnus Dei [Ave sancta mundi salus]Anonim Benedicamus Domino

Mala Punica, Pedro Memelsdorff — dyrygent


Niedziela Wielkanocna, 20 kwietnia, godz. 20:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie


Kantaten und KonzertenJohann Sebastian Bach Gott soll allein mein Herze haben BWV 169, Vergnügte Ruh’, beliebte Seelenlust BWV 170, Koncert a-moll na skrzypce, smyczki i b.c. BWV 1041, Koncert d-moll na 2 skrzypiec, smyczki i b.c. BWV 1043, Koncert A-dur na obój d’amore, smyczki i b.c. (rec. BWV 1055)

Damien Guillon - kontratenor
Café Zimmermann, Pablo Valetti / Céline Frisch - kierownictwo muzyczne


Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia, godz. 19:00
Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie


George Frideric Handel: La Resurrezione HWV 47


Angelo: Sunhae Im - sopran, Maddalena: Sophie Karthäuser - sopran, Cleofe: Sonia Prina - alt, Giovanni: Jeremy Ovenden - tenor, Lucifero: Johannes Weisser - baryton
Le Cercle de l’Harmonie,
René Jacobs - dyrygent


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie