Przejdź do głównej zawartości

Alberto Iglesias - Muzyczne ujęcia



Dziś startuje 6. Festiwal Muzyki Filmowej
Tegoroczny program zapowiada się bardzo intresująco

Festiwal  zainauguruje koncert muzyki Alberto Iglesiasa - laureata najważniejszych nagród filmowych, kompozytora współpracującego od 18 lat z Pedro Almodóvarem.

Iglesias na nowo zaaranżował i przygotował specjalnie na ten koncert muzykę do filmu: Skóra w której żyję (światowe prawykonanie), Highlights of Almodóvar: Przerwane objęcia, Złe Wychowanie, Volver, Porozmawiaj z nią, Wszystko o mojej matce, a także El amante menguante: Porozmawiaj z nią i wreszcie suitę do filmu Szpieg (światowe prawykonanie), za którą był nominowany do Oscara.




PROGRAM

Volver*
Skóra, w której żyję*
35mm:
Highlights of Almodovar – suita z filmów: Przerwane objęcia, Złe wychowanie, Volver, Porozmawiaj z nią, Wszystko o mojej matce

*** 
Szpieg*
El amante menguante – suita z filmu Porozmawiaj z nią
The Poem that took the Place of a Mountain – pieśń do tekstu Wallace’a Stevensa
La Resistenza e la sua Luce – pieśń do tekstu Piera Paola Pasoliniego

Czwartek, 26 września 2013

Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie godzina 20:00

Wykonawcy


Carlos Mena – kontratenor
Agata Szymczewska – skrzypce solo
Mariusz Pędziałek – obój, rożek angielski
AUKSO Orchestra Marek Moś – dyrygent
gość specjalny: kompozytor - Alberto Iglesias

Zdjęcia z konferencji prasowej - link


Alberto Iglesias to laureat 19 najważniejszych nagród filmowych, trzykrotny zdobywca Europejskiej Nagrody Filmowej za filmy Volver, Przerwane objęcia i Szpieg, trzykrotnie nominowany do Oscara i nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej za filmy Wierny ogrodnik, Chłopiec z latawcem oraz Szpieg. Rekordzista w zdobywaniu nagród Goya - w 2012 po raz dziesiąty otrzymał nagrodę dla najlepszego kompozytora. Kojarzony przede wszystkim z twórczością Almodóvara, z którym współpracuje od 18 lat, napisał muzykę do ponad 50 filmów. Pracował z najważniejszymi hiszpańskimi reżyserami, a także z uznanymi twórcami światowego kina m.in.: Johnem Malkovichem (Tancerz), Oliverem Stonem (Dowódca), Fernando Meirellesem (Wierny ogrodnik), Markiem Fosterem (Chłopiec z latawcem), Stevenem Soderberghiem (Che.Rewolucja i Che.Boliwia) czy Thomasem Alfredsonem (Szpieg). Był pierwszym hiszpańskim kompozytorem nominowanym do Oscara w 2005 roku za film Wierny ogrodnik (nominowany także do nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej i nagrodzony World Soundtrack Awards za najlepszą ścieżkę dźwiękową roku). Stworzył muzykę do najważniejszych filmów Pedro Almodóvara, jak: Kwiat mojego sekretu, Drżące ciało, Wszystko o mojej matce, Porozmawiaj z nią, Złe wychowanie, Volver, Przerwane objęcia, Skóra w której żyję i najnowszego filmu Przelotni kochankowie, którego polską premierę zaplanowano na maj.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do