Przejdź do głównej zawartości

Motion Trio & Możdżer

Trzy akordeony i fortepian w operze, czy można wyobrazić sobie równie dziwaczne połączenie? A jednak! Ta niezwykła kombinacja, budzi zachwyt i pożądanie, ściąga tłumy na koncert, bo każdy kto wie co oznacza Motion Trio i kim jest Leszek Możdżer, pragnie usłyszeć ich na żywo.

Dwa koncerty (22 i 23 lutego) w Operze Krakowskiej zagrają: światowej sławy, krakowska grupa Motion Trio wraz z pianistą Leszkiem Możdżerem. Ten niepowtarzalny koncert zapoczątkuje obchody 15-lecia działalności słynnego akordeonowego trio.

Grupa Motion Trio została założona w 1996 roku. Tworzą ją trzej znakomici akordeoniści: Janusz Wojtarowicz – leader zespołu i autor większości kompozycji, Paweł Baranek i Marcin Gałażyn. Muzycy ci wykorzystują w swojej twórczości najbardziej skomplikowane i wirtuozowskie techniki gry ukazując niezwykłe zalety akordeonu, odkrywając wciąż nowe możliwości oraz brzmienia tego instrumentu i zmieniając jego oblicze.  
Każdy koncert Motion Trio to oryginalne i niepowtarzalne wydarzenie muzyczne, każdy ich projekt jest jedyny w swoim rodzaju, ciekawe czym tym razem zaskoczą słuchaczy?

Daniel Wierzejski

Motion Trio & Możdżer
22 i 23 lutego 2011 godzina 19.00, Opera Krakowska
Śródmiejski Ośrodek Kultury w Krakowie
Pomysł koncertu: Monika Dudek
Koordynator projektu: Łukasz Lech
Prowadzenie koncertu: redaktor Wacław Krupiński

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do