"Filharmonia wciąga!" Ostrzegają twórcy kolejnego ciekawego projektu realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Miejmy nadzieję, iż rzeczywiście wciągnie, gdyż misja którą wytycza sobie ów projekt, jest ze wszech miar pożądana, choć niezwykle trudna.
Jak czytamy na stronie internetowej projektu - Idea Programu "opiera się na obserwacjach sal koncertowych filharmonii w Polsce, z których wynika, że pośród osób korzystających z oferty filharmonii przeważającą większość stanowią osoby w wieku powyżej 30 roku życia oraz uczniowie szkół muzycznych, bądź młodzież mająca ze szkołami muzycznymi jakieś doświadczenia. Niezwykle rzadko w salach koncertowych można spotkać nastolatków na co dzień niezwiązanych z muzyką klasyczną. Równie rzadko filharmonie prowadzą działania animacyjne i edukacyjne kierowane właśnie do nastoletniej młodzieży.
Te obserwacje oraz gruntowna analiza ofert edukacyjnych filharmonii dały przyczynek do rozpoczęcia działań w celu stworzenia programu edukacyjno-animacyjnego wypełniającego naturalnie powstałą lukę w działaniach filharmonii. Lukę między ofertą kierowaną do przedszkoli i szkół podstawowych, a pakietem zniżek abonamentowych dla stałych odbiorów."
Program filharmonia / ostrożnie, wciąga!!! skierowany do młodzieży w wieku maturalnym, uznając, że to ostatni moment by u tych młodych ludzi rozbudzić zainteresowanie muzyką z wyższej półki i ofertą filharmonii.
Program ruszył w 2012 roku i od tego czasu sukcesywnie się rozwija do projektu przystępują kolejne miasta i orkiestry. W sezonie 2014/2015 obejmie on swym zasięgiem 8 miast Polski - Lublin, Rzeszów, Białystok, Kielce, Łomża, Koszalin, Gorzów Wielkopolski i Olsztyn.
Jak podaje Organizator "W każdym z miast objętych Programem maturzyści biorący w nim udział mogą bezpłatnie korzystać z oferty blisko 20 koncertów symfonicznych wraz z osobą towarzyszącą. Specjalnie dla nich każda z filharmonii zorganizuje otwartą próbę, na której maturzyści nie tylko usłyszą fragmenty utworów prezentowanych tego wieczora w filharmonii, ale także będą mieli możliwość zapoznać się ze specyfiką pracy muzyka i dyrygenta. "
Komentarze
Prześlij komentarz