Przejdź do głównej zawartości

Pieśń Naszych Korzeni - Jarosław 2013

Festiwal Muzyki Dawnej - Pieśń Naszych Korzeni
Jarosław 18 - 25 sierpnia 2013


Program najnowszej edycji Festiwalu zapowiada się jak zwykle bardzo interesująco. Oprócz znakomitych artystów występujących na codziennych wieczornych koncertach, nadzwyczajnym wydarzeniem będą warsztaty muzyczne poprowadzone przez samego Marcela Peresa założyciela Ensemble Organum

Program

Niedziela, 18 sierpnia, kościół oo. Reformatów - Franciszkanie, godz. 20:00
Psalmy Mikołaja Gomółki
Bornus Consort


 Poniedziałek, 19 sierpnia, Kolegiata, godz. 20:00
Psalmodia łacińska i kantylacja Pisma Świętego
Marcel Pérès


 Wtorek, 20 sierpnia, bazylika MB Bolesnej - Dominikanie, godz. 20:00 
Psalmy tureckie Wojciecha Bobowskiego/Ali Ufki (1610-1675) i Psałterz Genewski
Sarband z gościnnym udziałem muzyków tureckich


  Środa, 21 sierpnia, kościół św. Mikołaja - Opactwo, godz. 20:00
Nieszpory Polskie tradycyjne
Adam Strug, Monodia Polska


 Czwartek, 22 sierpnia, Kolegiata, godz. 20:00
Salomone Rossi (1570-1630): Psalmy hebrajskie
Ars Cantus, Tomasz Dobrzański, rabin Jicchak Horovitz


 Piątek, 23 sierpnia, kościół św. Mikołaja - Opactwo, godz. 20:00
Noc Psalmów – Psałterz Dawidów Mikołaja Gomółki
Ensemble Brevis, Chorea Kozacka, Bractwo Lutni


 Sobota, 24 sierpnia, bazylika MB Bolesnej - Dominikanie, godz. 20:00
Claudio Monteverdi (1567-1643) – Vespro della Beata Vergine 1610
Wyszehradzka Orkiestra Barokowa, Contrasto Armonico, Sonatores Pannoniae, soliści, dyr. Marco Vitale. Części chorałowe: Chór Festiwalowy

Niedziela, 25 sierpnia, bazylika MB Bolesnej - Dominikanie, godz. 9:30
Uroczysta Msza – XVIII wieczna Msza z rękopisów sanktuarium maryjnego w Gidlach Chór Festiwalowy, Orkiestra, soliści. Opracowanie i prowadzenie: Dawid Kusz OP



Strona Destiwalu - http://www.festiwal.jaroslaw.pl/


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do