Przejdź do głównej zawartości

Koncert Prawykonań "Muzyczne obrazy"

Już w najbliższą niedzielę 17 lutego 2013 będzie miało miejsce szczególne wydarzenie – w wykonaniu Marii Rozynek (sopran) i Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal odbędzie się koncert prawykonań, złożony z sześciu nowych utworów polskich kompozytorów. Współorganizatorem wydarzenia jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

Na koncercie zabrzmią utwory nie tylko znanych i cenionych kompozytorów, którzy
są związani z PWM od wielu lat (jak  Mikołaj Górecki i Marcel Chyrzyński), ale także twórców najmłodszego pokolenia polskich kompozytorów, którzy zdołali w niedługim czasie wyraźnie zaznaczyć swoją obecność na scenie muzycznej: Justyna Kowalska-Lasoń, Ewa Fabiańska, Paweł Piotr Pietruszewski i Adam Porębski. Łączy ich zarówno śmiały, oryginalny język muzycznej ekspresji, jak i uwieńczony sukcesem udział w Konkursie Kompozytorskim im. T. Ochlewskiego, organizowanym przez PWM (Ewa Fabiańska i Justyna Kowalska-Lasoń to laureatki IX edycji konkursu, a Paweł Piotr Pietruszewski i Adam Porębski – ubiegłorocznej). W programie koncertu znalazły się kompozycje: Ukiyo-e oraz Offenbarungen Und Eingebungen, które powstały dzięki programowi „Zamówienia kompozytorskie” MKiDN – realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Zapraszamy serdecznie na to niezwykłe wydarzenie. WSTĘP WOLNY


Data:
17 lutego 2013, niedziela, godz. 18:00
Miejsce:
Poznań, Aula UAM, ul. Wieniawskiego 1

Wykonawcy:
Maria Rozynek – sopran
Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus
Agnieszka Duczmal - dyrygent

Program:
Adam Porębski – Semi-overture
Ewa Fabiańska – Offenbarungen Und Eingebungen
Mikołaj Górecki – Jasności promieniste, małe misterium na sopran solo i orkiestrę smyczkową
Justyna Kowalska-Lasoń – Aby jednak pieśni nie zgasły, wynieś je poza światy
Marcel Chyrzyński – Ukiyo-e
Paweł Piotr Pietruszewski – RiFFFonia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do