Przejdź do głównej zawartości

Witold Szalonek in Memoriam

 
Gorąco zapraszam na pierwszy zorganizowany przeze mnie koncert
W 85. rocznicę urodzin Witolda Szalonka zapraszamy na koncert jego kompozycji na instrumenty solowe. W ramach koncertu zostaną również prawykonane trzy nowe utwory z katalogu PWM, które zostały wyłonione w ramach Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Ochlewskiego – dla młodych polskich twórców.
W 2011 roku Konkurs ten dedykowany był pamięci Witolda Szalonka. I Nagrodę zdobyła kompozycja Miniatures sonoristiques Ewy Fabiańskiej na puzon preparowany solo, zaś wyróżnienie otrzymał utwór Justyny Kowalskiej-Lasoń ...dotykam gór, a one dymią na flet preparowany solo. Trzecim prawykonaniem będzie przeznaczone na klawesyn Sonettino - Emila Barnarda Wojtackiego - zdobywcy I. Nagrody w roku 2008.
Serdecznie zapraszamy.

Piątek, 2 marca 2012, godzina 18:00 - Akademia Muzyczna w Katowicach

PROGRAM
Emil Bernard Wojtacki – Sonettino (I nagroda 2008 r.) prawykonanie.
Ewa Fabiańska - Miniatures sonoristiques na puzon preparowany solo (I nagroda 2011 r.) prawykonanie.
Justyna Kowalska-Lasoń - ...dotykam gór, a one dymią na flet preparowany solo (wyróżnienie 2011 r.)  prawykonanie
Witold Szalonek - Trzy szkice na harfę solo, (1972), ca 12'
Witold Szalonek - Quattro monologhi per oboe solo, (1966), ca 14'30"
Witold Szalonek - Pawana na śmierć i zmartwychwstanie pewnych iluzji 5’

Wykonawcy
Ryszard Sojka – flet
Lorena Mac – obój
Wojciech Jeliński – puzon
Irmina Obońska – klawesyn
Ewa Jaślar – harfa
Błażej Sudnikowicz – gitara

Organizatorzy:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Związek Kompozytorów Polskich / Katowice
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do