Przejdź do głównej zawartości

7. Festiwal Muzyki Polskiej


Strona Festiwalu link

Program 7. Festiwalu Muzyki Polskiej, Kraków 15-24 lipca 2011 r.


15 lipca, piątek
  • godz. 20.30, Kościół św. Piotra i Pawła

Roman Palester: Polonezy Ogińskiego
Grażyna Bacewicz: 3. Symfonia
Karol Lipiński: 2. Koncert skrzypcowy D-dur op. 21

Laurent A. Breuninger, skrzypce
Sinfonietta Cracovia
Michał Nesterowicz, dyrygent


16 lipca, sobota
  • godz. 17.00, Sala Złota Filharmonii 

Liryka polska
Uczestnicy 
Międzynarodowego Kursu Mistrzowskiego 
Prof. Heleny Łazarskiej
Wstęp wolny

  • godz. 20.30, Bazylika Bożego Ciała
 
Józef Michał Ksawery Poniatowski
Missa in F na 4 solistów, chór i fortepian 
(prawykonanie polskie)

Monika Mych, sopran
Agnieszka Monasterska, alt
Mikołaj Adamczak, tenor
Artur Rożek, baryton
Bartłomiej Kominek, fortepian
Octava Ensemble
Marceli Kolaska, dyrygent
17 lipca, niedziela

  • godz. 12.00, Aula Collegium Novum UJ

Fryderyk Chopin:
Nokturn Es-dur op. 55 nr 2
4 Preludia op. 28 nr 1-4
Nokturn e-moll op. 72
2 Preludia op. 28 nr 9-10
2 Mazurki op. 24: g-moll, C-dur
Walc Es-dur op. 18
---
Fryderyk Chopin: Polonez A-dur op. 40.
Ignacy Jan Paderewski: Polonez H-dur op. 9 nr 6
Juliusz Zarębski: Wielki Polonez Fis-dur op. 6
 
Paweł Wakarecy, fortepian
 
  • godz. 20.30, Sala włoska w kościole o. Franciszkanów

Muzyka polskiej kaplicy królewskiej

Accademia d'Arcadia

18 lipca, poniedziałek

  • godz. 19.00, Aula Collegium Novum UJ
 
Fryderyk Chopin: Pieśni
Karol Szymanowski: Siedem pieśni op. 54 
(do słów Jamesa Joyce´a)
Francis Poulenc: 8 Pieśni polskich/Huit Chansons polonaises

Helen Kearns, sopran
Francois Dumont, fortepian

19 lipca, wtorek

  • godz. 19.00, Muzeum Żydowskie Galicja
 
Zbigniew Bargielski: Labirynt
Rafał Janiak: After hours of muteness
Aleksander Nowak: Satin

Rafał Zalech: Romans
Dariusz Przybylski: Discours
Hanna Kulenty: Preludium, Postludium i Psalm


TWOgether Duo
(Magdalena Bojanowicz - wiolonczela, Maciej Frąckiewicz - akordeon)



20 lipca, środa

  • godz. 19.00, Aula Collegium Novum UJ
 
Zygmunt Noskowski: Sonata a-moll
Szymon Laks: "Suita polska"
Franciszek Brzeziński: Sonata D-dur op. 6
Józef Nowakowski: Duo A-dur

Janusz Wawrowski, skrzypce
Jose Gallardo, fortepian

21 lipca, czwartek

  • godz. 17, Manggha. Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej
 
Mieczysław Weinberg - Pasażerka (opera w 2 aktach)
(pokaz filmowy spetaklu z Bregenzer Festspiele 2010)

Soliści, chór, Wiener Symphoniker, Teodor Currentzis (dyrygent)
reż. David Pountney
Wstęp wolny

22 lipca, piątek
  • godz. 19.00, Filharmonia im. K. Szymanowskiego
 
Bryce Dessner: Aheym (Homeward)
Olga Hans: String Quartet No. 5, “Winter Lay”
Alter Yechiel Karniol (arr. Judith Berkson): Sim Sholom
Mark Nowakowski: String Quartet No. 2, “Grandfather Songs”

Henryk M. Górecki: Genesis I: Elementi, Op. 19, No. 1 (For String Trio)
Ken Walicki: nada BrahmaL
Hanna Kulenty: String Quartet No. 4 (A Cradle Song)

Kronos Quartet:
David Harrington, skrzypce
John Sherba, skrzypce
Hank Dutt, altówka
Jeffrey Zeigler, wiolonczela

23 lipca, sobota

  • godz. 19.00, Filharmonia im. K. Szymanowskiego
 
Józef Michał Ksawery Poniatowski:
„Pierre de Medicis” opera w 4 aktach

Laura Salviati: Aleksandra Buczek, sopran
Pierre de Medicis: Xu Chang, tenor
Julien de Medicis: Florian Sempey, baryton
Fra Antonio: Yasushi Hirano, bas
Paolo Monti: Juraj Holly, tenor
Henrietta: Jadwiga Postrożna, mezzosopran
Chór Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Teresa Majka-Pacanek, przygotowanie chóru
Krakowska Orkiestra Festiwalowa
Massimiliano Caldi, dyrygent

24 lipca, niedziela

  • godz. 12.00, Aula Collegium Novum UJ
 
Fryderyk Chopin: 
Bolero a-moll op. 19, Scherzo E-dur op. 54,
Fantazja f-moll,
op. 49, Sonata h-moll op 58

Nikolay Khozyainov, fortepian

  • godz. 20.30, Kościół o. Franciszkanów
 
Józef Elsner: Solemnis Coronationis Missa in C op.51
Karol Kurpiński: Te Deum

Sabina von Walther, sopran
Manuela Leonhartsberger, sopran
Tanja Ariane Baumgartner, alt
Thomas Ebenstein, tenor
Kirlianit Cortes, tenor
Liudas Mikalauskas, bas
Chór Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie
Teresa Majka-Pacanek, przygotowanie chóru
Krakowska Orkiestra Festiwalowa
Kaspar Zehnder, dyrygent

Program Festiwalu link

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do