Niezwykle ciekawe wydarzenie I Konwencja Muzyki Polskie odbędzie się w dniach od 9 do 11 maja
2011 roku w Bibliotece Narodowej w Warszawie.
Celem spotkania jest próba odpowiedzi na pytania o muzykę w życiu społecznym: ile jej jest, ile
jej być powinno, w jaki sposób przeprowadzić konieczne zmiany?
Podejmijmy wspólnie działania na rzecz wypracowania i osiągnięcia
właściwego cywilizacyjnego modelu obecności muzyki i artystycznej
dźwiękowości w naszym życiu i otoczeniu.
Zaproszeni są szczególnie kompozytorzy, artyści wykonawcy, muzykolodzy i teoretycy
muzyki, dziennikarze i krytycy, przedstawiciele instytucji muzycznych i
organizacji pozarządowych, a także studenci
i melomani.
i melomani.
Wszystkie informacje znajdują się na stronie
Program:
9. 05 poniedziałek
11.00 - 12.00 Rejestracja uczestników
Audytorium im. Stefana Dembego
12.00 Otwarcie Konwencji
Rafał Augustyn
Audytorium im. Stefana Dembego
12.15 Inauguracja Konwencji
Jacek Weksler, podsekretarz stanu, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Audytorium im. Stefana Dembego
12.30 Program działania Instytutu Muzyki i Tańca
Andrzej Kosowski, dyrektor IMIT
Audytorium im. Stefana Dembego
13.00 Cele i zadania Konwencji
Jerzy Kornowicz, prezes ZKP
Audytorium im. Stefana Dembego
13.20 Muzyka we współczesnym świecie
Krzysztof Knittel
Audytorium im. Stefana Dembego
13.40 Konwencja Muzyki Polskiej a Kongres Obywateli Kultury
Beata Chmiel
Audytorium im. Stefana Dembego
14.00 - 15.00 Przerwa na lunch
Sala Darczyńców
15.00 - 17.00 Prezentacja "Raportu o stanie muzyki polskiej"
Joanna Grotkowska, Andrzej Chłopecki, Antoni Beksiak, Paweł Brodowski, Maciej Karłowski, Bartek Chaciński, Marcin Flint, Maria Baliszewska, Remigiusz Mazur-Hanaj, Agata Sapiecha, Krzysztof Komarnicki, Andrzej Białkowski, Viola Łabanow, Kamila Stępień-Kutera, Aleksandra Jagiełło-Skupińska, Paweł Sztompke
Audytorium im. Stefana Dembego
18.00 I wydarzenie towarzyszące
KONCERT
w ramach Warszawskich Spotkań Muzycznych
Zamek Królewski
Wykonawcy:
Magdalena Lisak – fortepian
Artur Barciś – recytacja
W programie:
Stefan Kisielewski
Kaprys wiejski na fortepian (1951)
O moim komponowaniu i myśleniu (1964)
Serenada z II Sonaty fortepianowej (1945 - 1955)
O prywatnej a ulubionej zgniliźnie (wczesne lata pięćdziesiąte)
Kołysanka na fortepian (1968)
O młodości, dewaluacji, wielorakości i przemijaniu (fragment, lata pięćdziesiąte)
Trzy sceny burzliwe na fortepian (1983)
- Maestoso
- Presto
- Marciale maestoso
przerwa
Erik Satie
Trois Gymnopédies (1887)
- Lent et douloureux
- Lent et triste
- Lent et grave
Kim jestem (w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Trois Gnossiennes (1890)
- Lent
- Avec étonnement
- Lent
Dzień muzyka (z Pamiętników amnezyka w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Sonatine Bureaucratique (Sonatina biurokratyczna) (1917)
Rzecz teatralna (z Pamiętników amnezyka w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Préludes Flasques (pour un chien) (Sflaczałe preludia – dla psa) (1912)
- Voix d’Intérieur (Głos z wnętrza)
- Idylle Cynique (Idylla cyniczna)
- Chanson Canine (Psia pieśń)
- Avec Camaraderie (Z poufałością)
Pochwała krytyków (z Pamiętników amnezyka w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Je te veux (Valse pour Piano) (Pragnę Cię – walc na fortepian) (1900)
10.05 wtorek
10.00 - 14.00 I grupa paneli dyskusyjnych
Sale konferencyjne nr 1201, 2001 i 3001
Małe audytorium nr 200
Sala konferencyjna nr 218
I-grupa-paneli-dyskusyjnych-5-05
14.00 - 15.00 - Przerwa na lunch
Sala Darczyńców
15.00 - 18.00 II grupa paneli dyskusyjnych
Sale konferencyjne nr 1201, 2001
Małe audytorium nr 200
Sala konferencyjna nr 218
II-grupa-4-05
19.00 II wydarzenie towarzyszące
KONCERT JAZZOWY
w ramach Warszawskich Spotkań Muzycznych
Studio Koncertowe PR im. Witolda Lutosławskiego
Wykonawcy:
Thärichens Tentett
w składzie:
Michael Schiefel - głos
Sven Klammer - trąbka, flügelhorn
Jan von Klewitz – saksofon altowy i sopranowy, klarnet
Andreas Spannagel – saksofon tenorowy, flet
Nikolaus Leistle – saksofon barytonowy, klarnet basowy
Sören Fischer - puzon
Kai Brückner - gitary
Pepe Berns - kontrabas
Kai Schönburg - bębny
Nicolai Thärichen - fortepian
W programie:
Farewell Songs
Up To My Neck In You (muzyka i słowa Young, Young, Scott, aranżacja Nicolai Thärichen)
Farewell Suite I - Waltz For My Father (muzyka Nicolai Thärichen)
Farewell Suite II - Strange Bells (muzyka Nicolai Thärichen)
Farewell Suite III – If (słowa Robert Creeley, muzyka Nicolai Thärichen)
I Can See It In Your Eyes (słowa i muzyka Sven Klammer)
Nightfall (słowa Maria Słowińska, muzyka Nicolai Thärichen)
On Being A Woman (słowa Dorothy Parker, muzyka Nicolai Thärichen)
przerwa
Der Schizophrene (słowa Hugo Ball, muzyka Nicolai Thärichen)
The Last Day Of My Youth (muzyka Nicolai Thärichen)
Unadored słowa Ronald D. Laing (muzyka Nicolai Thärichen)
Grateful słowa Ronald D. Laing (muzyka Nicolai Thärichen)
This Time słowa Maria Słowińska (Nicolai Thärichen)
Keep it to yourself słowa (Ronald D. Laing, muzyka Nicolai Thärichen)
Tell me that you love me still (słowa Ronald D. Laing, muzyka Nicolai Thärichen)
11.05 środa
10.00 - 11.30 Występy moderatorów podsumowujące dyskusje w zespołach roboczych
Audytorium im. Stefana Dembego
11.30 - 13.00 Dyskusja plenarna
Rafał Augustyn, prowadzący
Audytorium im. Stefana Dembego
13.00 - 14.00 Podsumowanie Konwencji
Andrzej Kosowski, Jerzy Kornowicz, Krzysztof Knittel
Audytorium im. Stefana Dembego
14.00 Zamknięcie Konwencji
Rafał Augustyn
Audytorium im. Stefana Dembego
14.00 - 16.00 Bankiet
Sala Darczyńców
Wszystkie spotkania i panele dyskusyjne są otwarte dla publiczności.
11.00 - 12.00 Rejestracja uczestników
Audytorium im. Stefana Dembego
12.00 Otwarcie Konwencji
Rafał Augustyn
Audytorium im. Stefana Dembego
12.15 Inauguracja Konwencji
Jacek Weksler, podsekretarz stanu, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Audytorium im. Stefana Dembego
12.30 Program działania Instytutu Muzyki i Tańca
Andrzej Kosowski, dyrektor IMIT
Audytorium im. Stefana Dembego
13.00 Cele i zadania Konwencji
Jerzy Kornowicz, prezes ZKP
Audytorium im. Stefana Dembego
13.20 Muzyka we współczesnym świecie
Krzysztof Knittel
Audytorium im. Stefana Dembego
13.40 Konwencja Muzyki Polskiej a Kongres Obywateli Kultury
Beata Chmiel
Audytorium im. Stefana Dembego
14.00 - 15.00 Przerwa na lunch
Sala Darczyńców
15.00 - 17.00 Prezentacja "Raportu o stanie muzyki polskiej"
Joanna Grotkowska, Andrzej Chłopecki, Antoni Beksiak, Paweł Brodowski, Maciej Karłowski, Bartek Chaciński, Marcin Flint, Maria Baliszewska, Remigiusz Mazur-Hanaj, Agata Sapiecha, Krzysztof Komarnicki, Andrzej Białkowski, Viola Łabanow, Kamila Stępień-Kutera, Aleksandra Jagiełło-Skupińska, Paweł Sztompke
Audytorium im. Stefana Dembego
18.00 I wydarzenie towarzyszące
KONCERT
w ramach Warszawskich Spotkań Muzycznych
Zamek Królewski
Wykonawcy:
Magdalena Lisak – fortepian
Artur Barciś – recytacja
W programie:
Stefan Kisielewski
Kaprys wiejski na fortepian (1951)
O moim komponowaniu i myśleniu (1964)
Serenada z II Sonaty fortepianowej (1945 - 1955)
O prywatnej a ulubionej zgniliźnie (wczesne lata pięćdziesiąte)
Kołysanka na fortepian (1968)
O młodości, dewaluacji, wielorakości i przemijaniu (fragment, lata pięćdziesiąte)
Trzy sceny burzliwe na fortepian (1983)
- Maestoso
- Presto
- Marciale maestoso
przerwa
Erik Satie
Trois Gymnopédies (1887)
- Lent et douloureux
- Lent et triste
- Lent et grave
Kim jestem (w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Trois Gnossiennes (1890)
- Lent
- Avec étonnement
- Lent
Dzień muzyka (z Pamiętników amnezyka w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Sonatine Bureaucratique (Sonatina biurokratyczna) (1917)
Rzecz teatralna (z Pamiętników amnezyka w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Préludes Flasques (pour un chien) (Sflaczałe preludia – dla psa) (1912)
- Voix d’Intérieur (Głos z wnętrza)
- Idylle Cynique (Idylla cyniczna)
- Chanson Canine (Psia pieśń)
- Avec Camaraderie (Z poufałością)
Pochwała krytyków (z Pamiętników amnezyka w tłum. Stefana Jarocińskiego)
Je te veux (Valse pour Piano) (Pragnę Cię – walc na fortepian) (1900)
10.05 wtorek
10.00 - 14.00 I grupa paneli dyskusyjnych
Sale konferencyjne nr 1201, 2001 i 3001
Małe audytorium nr 200
Sala konferencyjna nr 218
I-grupa-paneli-dyskusyjnych-5-05
14.00 - 15.00 - Przerwa na lunch
Sala Darczyńców
15.00 - 18.00 II grupa paneli dyskusyjnych
Sale konferencyjne nr 1201, 2001
Małe audytorium nr 200
Sala konferencyjna nr 218
II-grupa-4-05
19.00 II wydarzenie towarzyszące
KONCERT JAZZOWY
w ramach Warszawskich Spotkań Muzycznych
Studio Koncertowe PR im. Witolda Lutosławskiego
Wykonawcy:
Thärichens Tentett
w składzie:
Michael Schiefel - głos
Sven Klammer - trąbka, flügelhorn
Jan von Klewitz – saksofon altowy i sopranowy, klarnet
Andreas Spannagel – saksofon tenorowy, flet
Nikolaus Leistle – saksofon barytonowy, klarnet basowy
Sören Fischer - puzon
Kai Brückner - gitary
Pepe Berns - kontrabas
Kai Schönburg - bębny
Nicolai Thärichen - fortepian
W programie:
Farewell Songs
Up To My Neck In You (muzyka i słowa Young, Young, Scott, aranżacja Nicolai Thärichen)
Farewell Suite I - Waltz For My Father (muzyka Nicolai Thärichen)
Farewell Suite II - Strange Bells (muzyka Nicolai Thärichen)
Farewell Suite III – If (słowa Robert Creeley, muzyka Nicolai Thärichen)
I Can See It In Your Eyes (słowa i muzyka Sven Klammer)
Nightfall (słowa Maria Słowińska, muzyka Nicolai Thärichen)
On Being A Woman (słowa Dorothy Parker, muzyka Nicolai Thärichen)
przerwa
Der Schizophrene (słowa Hugo Ball, muzyka Nicolai Thärichen)
The Last Day Of My Youth (muzyka Nicolai Thärichen)
Unadored słowa Ronald D. Laing (muzyka Nicolai Thärichen)
Grateful słowa Ronald D. Laing (muzyka Nicolai Thärichen)
This Time słowa Maria Słowińska (Nicolai Thärichen)
Keep it to yourself słowa (Ronald D. Laing, muzyka Nicolai Thärichen)
Tell me that you love me still (słowa Ronald D. Laing, muzyka Nicolai Thärichen)
11.05 środa
10.00 - 11.30 Występy moderatorów podsumowujące dyskusje w zespołach roboczych
Audytorium im. Stefana Dembego
11.30 - 13.00 Dyskusja plenarna
Rafał Augustyn, prowadzący
Audytorium im. Stefana Dembego
13.00 - 14.00 Podsumowanie Konwencji
Andrzej Kosowski, Jerzy Kornowicz, Krzysztof Knittel
Audytorium im. Stefana Dembego
14.00 Zamknięcie Konwencji
Rafał Augustyn
Audytorium im. Stefana Dembego
14.00 - 16.00 Bankiet
Sala Darczyńców
Wszystkie spotkania i panele dyskusyjne są otwarte dla publiczności.
Komentarze
Prześlij komentarz