Przejdź do głównej zawartości

AMADRUMS TRIO czarują muzyką

Magia perkusji

Od najdawniejszych wieków instrumenty perkusyjne towarzyszyły człowiekowi, być może są najstarszymi instrumentami jakimi się posługiwaliśmy. Od czasów pierwotnych związane z kultem, rytuałem, religią – nabrały konotacji nadprzyrodzonych, metafizycznych, magicznych.
Niektóre kultury wykształciły bardzo ciekawe i rozbudowane instrumentarium perkusyjne oraz techniki gry, w Europie zachodniej przez wiele wieków instrumentarium to było dość ograniczone, dopiero muzyka najnowsza w pełni odkryła bogactwo dźwięków perkusyjnych i zaczęła wykorzystywać ich właściwości. Dziś nie sposób jednemu muzykowi obsłużyć bardziej rozbudowany zestaw instrumentów perkusyjnych, więc liczba perkusistów potrzebnych do wykonania dzieła uzależniona jest od potrzeb utworu muzycznego.
 
Amadrums Trio to młody, ambitny zespół trzech muzyków dających sobie radę z najbardziej wymagającymi partiami perkusyjnymi, zdają się czarować dźwiękiem, czego najpełniej można doświadczyć na ich koncertach. Wiktoria Chrobak, Rafał Tyliba, Maciej Hałoń - studenci Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie perkusji prof. Jana Pilcha oraz Stanisława Welanyka - rozpoczęli współpracę w 2007 roku. Repertuar grupy to utwory współczesnej literatury perkusyjnej komponowane na bardzo różne składy instrumentalne, kompozycje zawierające w sobie elementy teatru muzycznego oraz elektroniki, utwory o stylistyce zbliżonej do muzyki jazzowej, jak również kompozycje własne.
Zespół od początku swojej działalności występował na wielu ważnych międzynarodowych i polskich festiwalach, między innymi: Warszawska Jesień, Festiwal Perkusyjny Źródła i Inspiracje, Audio Art oraz w Kosowie i na Węgrzech. Trio specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej i rozrywkowej. Jako młodzi adepci sztuki mogą się już poszczycić wieloma prawykonaniami utworów polskich, także pisanych specjalnie dla nich oraz licznymi nagrodami m.in. Grand Prix oraz nagrody „Sound New” XIV Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej.
Podczas koncertów grupy słuchacze mają okazję poznać utwory łączące elementy różnych kultur oraz uczestniczyć w wyjątkowym niemal spektaklu, który z pewnością oczaruje najbardziej wymagających słuchaczy.
 

Daniel Wierzejski

Najbliższe koncerty zespołu
02.2011 - VII Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje”, Kraków
05.2011 - Sound New Festiwal, Canterbury (Wielka Brytania)
16.09.2011 - Sacrum Profanum Festiwal, Kraków

Zespół posiada swoja stronę internetową www.amadrumstrio.com
Warto też posłuchać i zobaczyć jak potrafią czarować muzyką – YouTube

Komentarze

  1. Zawsze marzyłam o tym, żeby mieć takie cymbały i na nich zagrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem perkusistom ale tak to nie umiem

    OdpowiedzUsuń
  3. "No to cza się uczyć! Może coś z tego bedzie..."

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie