Przejdź do głównej zawartości

Chińska tradycyjna orkiestra w Krakowskiej Filharmonii


http://www.filharmonia.krakow.pl/Galeria/Filmy
Z południowochińskiej przepięknej i bogatej w tradycje Delty Rzeki Perłowej, bierze swe źródło klasyczna muzyka kantońska, której reprezentatywne utwory będziemy mieli okazje wysłuchać w wykonaniu China Canton Traditional Orchestra.
Już w najbliższy weekend (24 & 25 września) w Filharmonii Krakowskiej wystąpi 50-osobowa orkiestra z Chin, wyjątkowy zespół, który odwiedzi w Polsce zaledwie kilka miast - Poznań, Kraków, Bydgoszcz i Tarnów. Na scenie Filharmonii Krakowskiej usłyszymy na tradycyjnych instrumentach chińskich. wykonanie klasycznych utworów z Dalekiego Wschodu, w szczególności zaś muzykę kantońską. Program obejmuje reprezentatywne utwory z każdego etapu historii muzyki kantońskiej, co wiąże się także ze zróżnicowaniem wykonawczym – od składów orkiestrowych, po małe grupy kameralne, a także wirtuozowskie wykonania solowe.
Muzyka chińska jest wciąż bardzo słabo znane w Europie, dlatego warto wykorzystywać każdą taka okazję do zaznajomienia się z nieco odmienną muzyką i kulturą Dalekiego Wschodu, a może okazać się że różnice wcale nie są tak wielkie. Warto przekonać się samemu.



Próbkę brzmienia orkiestry można wysłuchać na stronie Filharmonii http://www.filharmonia.krakow.pl/Galeria/Filmy

24 i 25 września 2010
Filharmonia Krakowska

Program koncertu
Qiu Hechou - Entertainment and Joy (opr. Li Fubin)
Huang Jinpei - A Melody of Full Moon (opr. Li Fubin)
Cui Weilin - Zen Temple Bell (opr. Li Fubin), The Ire of Two Stars (trad.)
Chen Jinrong - Cantonese Vocal Duet Silk Road of the Sea (opr. Bu Canrong)
Bu Canrong - The Paradise of Birds
Tang Kaixuan - Spring in the White - Clouded Mountains, Ambushes on All Sides - trad. (opr. Lei Yuansheng )
Lv Wencheng - Reflection of an Autumn (opr. Lei Yuansheng)
Ren Guang - Colored Clouds Chase the Moon (opr. Zhang Yaoming; Li Fubin)
Chen Wenda - Frightening Waves (opr. Li Fubin )
Cantonese Musical Cento from Group Strong Hunting Bow - trad. (opr. Bu Canrong)
Zhaojun’s Lament - traditional (opr. Bu Canrong)
Li Fubin - Capriccio: Higher and Higher


Daniel Wierzejski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Orkiestrownik

Co to takiego Orkietrownik? Nie jest to kierownik orkiestry, ani żadne wymyślne urządzenie do strojenia orkiestry, lecz rewelacyjny internetowy, multimedialny przewodnik po orkiestrze symfonicznej. Mówiąc w skrócie Orkiestrownik to cykl nagrań edukacyjnych, na które składa się 18 filmowych etiud o instrumentach orkiestry. Orkiestrownik powstał jako wspólne przedsięwzięcie Instytutu Muzyki i Tańca oraz Narodowego Instytutu Audiowizualnego, do programu tego zostali zaproszeni muzycy tworzący jedną z najlepszych polskich orkiestr - Sinfonię Varsovię. Celem projektu, realizowanego m.in dla potrzeb ogólnopolskiego Programu  filharmonia/ostrożnie, wciąga!!!  jest pokazanie fenomenu tak wielkiego organizmu, jakim jest orkiestra symfoniczna oraz przedstawienie ról i znaczenia poszczególnych instrumentów. Nagrania tych filmów, odbyły się w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia. Strona internetowa projektu znajduje się pod tym - linkiem . Po wejściu na stronę ukazuje nam się graficzny pr

"Zmartwychwstanie" II Symfonia c-moll Gustawa Mahlera

Mahlerowskie katharsis II Symfonia „Zmartwychwstanie” była chyba pierwszym utworem Gustawa Mahlera z pośród twórczości tego kompozytora jaki usłyszałem, była to miłość od pierwszego wejrzenia i trwa niezmiennie do dziś, co się potwierdziło na wczorajszym koncercie. Po raz kolejny uzmysłowiłem sobie jak wspaniałe jest to dzieło, dla mnie chyba najwspanialsza z wszystkich symfonii.    Ta muzyka zwłaszcza w kulminacyjnych momentach daje odczucie wzniosłości, majestatu. Mahler dosięgną tu ekstremów, jego kontrasty są porażające i mogą wywołać u słuchacza poczucie duchowego wstrząsu bliskiego temu, które miały wywoływać antyczne greckie tragedie czyli katharsis – oczyszczającego umysł człowieka.   Doskonała instrumentacja, bardzo dramatyczna narracja muzyczna, bogactwo inwencji melodycznej i pomysłów kompozytorskich, (o których twórcy współczesnej muzyki filmowej mogliby tylko pomarzyć), to najważniejsze atuty twórczości Mahlera.   II Symfonia „Zmartwychwstanie

Acis i Galatea – premierowo w Operze Krakowskiej

W ramach XV Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej będziemy dziś świadkami premierowego przedstawienia utworu George’a Friedricha Haendla – Acis i Galatea . Jest to wyjątkowa, bardzo rzadko grywana „mała opera”, zwana przez kompozytora serenatą, której pierwowzór powstał w 1708 roku w Neapolu, gdzie utwór został zamówiony z okazji zaślubin księcia Tolomeo Saverio Gallo.    Haendel sięgnął do libretta, które źródłem swym tkwi w mitologicznej opowieści o dwojgu kochanków. Sycylijski śmiertelnik, pasterz Acis i nimfa morska Galatea kochają się, jednak Acis ma groźnego rywala w postaci cyklopa Polifema (którego później pokona Odyseusz). Zaleca się on w niezgrabny sposób do Galatei. Ostrzeżenia ze strony chóru nimf i pasterzy, jak również prośby Galatei i rada Damona pozostają daremne: Acis wyzywa olbrzyma do walki. W czasie, kiedy kochankowie przysięgają sobie wieczną miłość, cyklop Polifem ujrzawszy parę zakochanych zaczął ich ścigać. Galatea uciekła wskakując do